مهدی معزی: از اردوگاه ماربلای اسپانیا خبر‌های خوشی به گوش نمی‌رسد.

شاید وقتی همه تمرین می‌کردند و یکی در آن گوشه کمپ راه می‌رفت، این سؤال به وجود آمده که چه اتفاقی برای محسن خلیلی افتاده. فرستاده همشهری به اردوی تیم ملی در اسپانیا، همین اول کاری خبرهای منفی اش را شروع کرد. او سراغ علی دایی رفته تا از وضعیت خلیلی بپرسد. اما دایی مثل همیشه جواب‌های انحرافی را داده تا خودش را از بی‌خبری تبرئه کند.

انگاردایی فقط پیگیر کار مهدوی‌کیاست؛ «خلیلی از ناحیه زانو دچار مصدومیت شده است که در تمرین شنبه (دیروز) هم به همین دلیل به توصیه پزشک تیم جدا از سایرین، تمرینات سبکی را انجام داد.»

 دایی با تایید مصدومیت خلیلی معتقد است با شرایطی که خلیلی دارد، نباید فشار زیادی به پایش وارد کند تا به مرور به شرایط آمادگی برسد. ولی دایی خوب می‌داند که وقتی به آمادگی می‌رسد که 6 ماه گذشته باشد. این مصدومیت، یک مصدومیت کهنه است.

مصدومیتی که از بازی ایران و سوریه پیدا شده. ولی دایی در اسپانیا این موضوع را فهمیده. خب طبیعی است که به گونه‌ای رفتار کند که این اتفاق در کمپ ماربلا افتاده.
در بازی ایران و سوریه محسن خلیلی یک گل زد ولی اخطار دوگانه‌اش او را در بازی بعد به روی سکوها تبعید کرد. همین جریان باعث شد تا کسی پی به مصدومیت خلیلی نبرد. ولی او فقط غایب نبود. چرا که اگر کارت زرد دوم را هم بالای سرش نمی‌دید، بازی کویت روی سکوها بود.

بعد از آن بازی هم که تمرینات تعطیل بود تا کسی پیگیر اوضاع این بازیکن نشود. با شروع تمرینات پرسپولیس و حضور او با لباس شخصی کنار زمین هم فقط یک جواب از سوی محسن داشت: «آمده بودم تا در تمرین پرسپولیس شرکت کنم؛ اما به‌علت اینکه در تماسی، فدراسیون به من اعلام کرد که برخی مدارکم برای سفر به اسپانیا دچار مشکل شده، موفق به حضور نشدم.» فردا هم جواب به گونه دیگری بود: «این یک مصدومیت ساده است. هیچ دلیلی ندارد که بخواهم در این خصوص بهانه‌گیری کنم چون با مسئولان باشگاه و کادر فنی کاملا هماهنگ هستم.»

ولی این کل ماجرا نبوده و انگار

آقای گل خیلی دوست داشته سفر اسپانیا را درک کند. او در مصاحبه‌ای هم که قبل از سفر داشت، به خبرنگار همشهری گفت: «با توجه به شرایط حساس تیم ملی، با حضور در اسپانیا می‌توانیم بهترین تدارک را برای حضور در مرحله دوم دوره مقدماتی جام جهانی داشته باشیم.»

انگار نه انگار که او مصدوم است. بدون هیچ تمرینی با تیم ملی راهی اسپانیا شد تا در آنجا هم با خیال راحت و دور از چشم رسانه‌ها تمرین نداشته باشد و زیر نظر پزشکان اختصاصی کار کند.

اما از اسپانیا خبرهای خوشی برای قرمزها به گوش نمی‌رسد و یکی از نزدیکان محسن خلیلی می‌گوید: او طی روزهای آینده از اسپانیا راهی آلمان می‌شود تا توسط جراح جواد نکونام عمل شود و با این حساب او حداقل شش ماهی بازی نخواهد کرد و این یعنی یک بدشانسی بزرگ برای پرسپولیس که یک نیم فصل آقای گل را نخواهد داشت.

محسن خلیلی تا قبل از سفر به اسپانیا بارها مصدومیتش را یک مسئله جزئی جلوه داد. ولی گویا مسئله خیلی جدی‌تر از کشیدگی ساده است. چون در غیراین صورت خلیلی راهی مونیخ نمی‌شد و از نکونام نمی‌خواست برای او پیش جراحی که او را عمل کرد، وقت بگیرد.