همشهری آنلاین: سرپرست وزارت راه و ترابری پس از بازید از مراحل ساخت آزاد راه تهران - شمال با انتقاد از شرایط کار در این آزادراه، فعالیت های عمرانی در آن را تقریبا راکد دانست، اما تاکید کرد:

 اجرای این طرح سرعت می‌گیرد. به گزارش واحد مرکزی خبر، حمید بهبهانی با اشاره به لزوم برگزاری جلساتی با مسئولان ایرانی ساخت این آزاد راه  افزود: طرف چینی مجری ساخت آزاد راه تهران - شمال کار را بسیار ضعیف پی‌گیری می‌کند و باید با گفتگو و تدابیر لازم، فعالیت ها به صورت مطلوب پی گیری شود.

وی با اشاره به مشخص شدن مشکلات شرکت چینی برای ادامه کار ساخت آزاد راه تهران - شمال تاکید کرد: پس از رفع مشکلات چینی‌ها در دو یا سه ماه آینده فعالیت در این طرح به عالی ترین سطح خود خواهد رسید.

بهبهانی پیش بینی کرد با رفع مشکلات و موانع موجود، بخش اول آزاد راه  تهران - شمال که 32 کیلومتر است تا 4 سال آینده راه اندازی شود که همین بخش60 کیلومتر راه تهران - شمال را کوتاه خواهد کرد.

وی افزود: بخش چهارم این آزاد راه شاید زودتر از بخش نخست به بهره برداری برسد، اما درباره بخش های دوم و سوم که مهمترین بخش های این آزاد راه هستند، در حال مذاکره هستیم.