یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

علی ابراهیمی: سرپرست وزارت راه و ترابری با انتقاد از شرایط کار در آزاد راه تهران - شمال، فعالیت‌های عمرانی را تقریبا راکد دانسته و پیش‌بینی کرده با رفع مشکلات و موانع موجود، بخش نخست این آزادراه تا 4 سال آینده راه‌اندازی شود.

برای نخستین بار مطالعات طرح احداث آزاد راه تهران‌- شمال در سال 56 تصویب و پیش‌بینی شده بود تا این آزاد راه در مدت 5 سال و با 750 میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری برسد. پس از ناکامی در اجرای طرح اولیه، در سال 75 کلنگ اجراى این طر ح با برآورد 2500 میلیارد ریال هزینه به زمین زده شد.

در سال 83 متمم قرارداد منعقد و در سال 84 عملیات اجرایی با هزینه‌کرد 75 میلیارد ریال و پیش‌بینی تامین سایر اعتبارات آغاز شد. اما توقف چندین‌باره اجرای این طرح موجب افزایش چندین‌برابری هزینه احداث آزاد راهی شده که براساس خوشبینانه‌ترین برآوردها تاکنون کمتر از 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. در شرایطی که در همه کشورهای دنیا کاهش مدت زمان و هزینه اجرای چنین طرح‌هایی هنر مدیریت محسوب می‌شود؛ تفاوت، نوع نگرش و شیوه مدیریت مسئولان، بیانگر برخی علل کندی اجرای این طرح است.

 حمید بهبهانی در حالی از تسریع در روند احداث آزاد راه تهران- شمال و اتمام اجرای مرحله اول طرح تا 4 سال آینده خبر داده که خبرهای پیشین از اتمام این طرح تا پایان سال91 حکایت داشته است. با این روند، اتمام اجرای این طرح نیازمند بیش از 15 سال دیگر زمان و  چندین میلیارد تومان هزینه است.

کد خبر 59663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز