شیوع بیماری کرونا روی سفرهای درون‌شهری هم مانند بسیاری از مسائل دیگر تأثیر داشت.

همشهری آنلاین _ راحله عبدالحسینی:  از جمله اینکه به دلیل رعایت فاصله اجتماعی تعداد مسافران تاکسی به ۳ نفر کاهش پیدا کرد و کرایه تاکسی بین ۳ مسافر سرشکن شد. حالا مسافران بیشتر از هر زمان دیگری چشمشان به برچسب کرایه‌هاست. اردیبهشت امسال نیز با اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی همراه بود. با نصب برچسب‌ها رانندگان و مسافران خود را موظف به اجرای قانون جدید می‌دانند و تخلفی صورت نمی‌گیرد. در این صفحه نگاهی انداخته‌ایم به نرخ جدید کرایه‌ها و مسیرهایی که ناوگان حمل‌ونقل تاکسیرانی منطقه ۳ آنها را پوشش می‌دهد.

با افزایش ۳۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی، برچسب‌های جدید روی تاکسی‌ها نصب شدند تا مسافران و راننده‌ها طبق آن عمل کنند. برچسب‌های جدید هم نرخ کرایه تاکسی برای ۳ مسافر را دارد و هم ۴ مسافر. تغییر تعداد مسافران بین ۷ یا ۱۰ نفر نیز برای نرخ کرایه ون نیز لحاظ شده‌است. بیشتر تاکسی‌های منطقه ۳ به اپلیکیشن‌های پرداخت آنلاین نیز مسافر و راننده را از جابه‌جایی پول نقد و دردسرهای پول خرد بی‌نیاز می‌کند. پرمخاطب‌ترین این برنامه‌ها «فون‌پی» و «تومن» است که می‌توانید در گوشی هوشمند خود، نصب و به جای پرداخت کرایه تاکسی از طریق اسکناس از این برنامه‌ها استفاده کنید.

البته اگر برای سفرهای درون‌شهری خودروهای مسافربری را به تاکسی‌های خطی یا گردشی ترجیح بدهید باید کرایه را نقد بپردازید. زیرا این امکان فقط مخصوص تاکسی‌هاست. استفاده از تاکسی علاوه بر امنیت و دیگر مزایایی که دارد، اگر وسیله‌ای را در تاکسی جا بگذارید می‌توانید با شماره ۴۸۰۴۸ تماس بگیرید و وضع آن را جویا شوید. به گفته «علی صابری» مسئول ستاد پیگیری اشیای گمشده واحد روابط‌عمومی سازمان تاکسیرانی، تلفن همراه در صدر اشیای جامانده در تاکسی قرار دارد و بعد از آن کیف، مدارک و کلید بیشترین وسایل جامانده در تاکسی هستند.

  • ۴ پایانه تاکسیرانی

سهم منطقه ۳ از ناوگان تاکسیرانی تهران ۴ پایانه تاکسیرانی است. پایانه تاکسیرانی شهید شیرازی در تقاطع همت و خیابان شریعتی، پایانه حقانی جنب ایستگاه مترو حقانی، پایانه ونک واقع در ضلع غربی میدان ونک و پایانه سیدخندان زیر پل سیدخندان واقع شده‌اند. هفته پیش هم اداره تاکسیرانی منطقه از «علی بوستان افروز» مسئول خط تاکسی ونک تجریش و خط ونک دانشگاه شهیدبهشتی و «خسرو درخشان‌فرد» راننده تاکسی در پایانه ونک که هر دو ۲۵ سال سابقه تاکسیرانی دارند به‌عنوان راننده برتر و بااخلاق قدردانی کرد.