همشهری آنلاین: ایستگاه‌های طولانی‌ترین خط اتوبوسرانی تهران هفته دیگر نصب خواهد شد این خط روزانه 300 هزار مسافر دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: عملیات نصب ایستگاه‌های طولانی‌ترین خط ویژه اتوبوسرانی تهران از هفته آینده آغاز می‌شود و تا پیش از آغاز مهرماه 50 ایستگاه این خط نصب خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: استقبال از این خط که از میدان آزادی آغاز و تا خاوران ادامه دارد بسیار خوب بوده، به گونه‌ای که هم اکنون روزانه حدود 300 هزار نفر در این خط جابه جا می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر 240 دستگاه اتوبوس در این خط فعال است که با توجه حجم بالای مسافر تلاش می‌کنیم تعداد اتوبوس‌ها را تا مهر ماه در این خط افزایش دهیم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه برای افزایش سرعت اتوبوس‌ها هم اکنون حدود 30 دستگاه اتوبوس به صورت سریع‌السیر به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند گفت: این اتوبوس‌ها در ایستگاه‌های محدودی توقف دارند که در آستانه سال تحصیلی جدید با توجه به افزایش تعداد مسافران تعداد آن‌ها به 50 دستگاه خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که طولانی‌ترین خط اتوبوسرانی تهران از مناطق مرکزی شهر عبور می‌کند برای کاهش آلودگی هوا محدوده عبور این خط، تلاش شده تا از اتوبوس‌های گازسوز مورد استفاده قرار گیرد.

 آزادی تا خاوران؛ 45 دقیقه با اتوبوس

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد وضعیت این خط گفت: زمان سفر در این خط که 18 کیلومتر طول دارد به 45 دقیقه رسیده است 25 ایستگاه در مسیر رفت و 25 ایستگاه در مسیر برگشت دارد.

وی افزود: ایستگاه‌های این خط که به زودی عملیات نصب آن‌ها آغاز می‌شود در دو طرف خیابان واقع خواهند شد اما همانند خط یک BRT ایستگاه‌های این خط از سطح زمین فاصله دارد و با در ورودی اتوبوس‌ها همسطح است.

مهندس خادم السلام همچنین بر رفع مشکلات موجود در این خط تاکید و اظهار کرد: این خط به طور مداوم تحت بررسی و کنترل قرار دارد تا مشکلات کوچک آن بر طرف شود و این خط به ظرفیت واقعی خود نزدیک شود.