شهردار منطقه ۱۱ تهران از حفاظت و ایجاد کاربری فرهنگی در ۳ ملک قدیمی واجد ارزش معماری در پهنه رودکی خبر داد که با مشارکت بخش خصوصی و تسهیلگری شهرداری منطقه ۱۱ در حال مرمت است.

  «نصراله‌آبادیان» با بیان اینکه پهنه رودکی به‌عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی شهر تهران با محوریت موسیقی و تئاتر در دست اجراست، گفت: «حفظ بافت تاریخی این پهنه و صیانت از خانه‌های قدیمی واجد ارزش که بیانگر معماری، هویت و سبک زندگی مردم در تهران قدیم است، برای مدیریت شهری حائز اهمیت بوده و با همین رویکرد تاکنون بیش از یکصد بنای تاریخی در پهنه رودکی مرمت شده است.»
آبادیان با اشاره به اهمیت مشارکت بخش خصوصی در این پروژه افزود: «با تسهیلگری شهرداری منطقه ۱۱، مالکان خانه‌های قدیمی می‌توانند برای ملک خود کاربری‌های فرهنگی ایجاد کنند و ضمن بهره‌مندی از منافع اقتصادی آن فرصت اشتغالزایی نیز در این پهنه فراهم خواهد شد.» شهردار منطقه ۱۱ در تشریح ویژگی این ۳ ملک که اکنون در حال مرمت هستند، بیان کرد: «یک ملک در خیابان‌هانری کربن، تقاطع هاشمی‌فر، هست که ۴ طبقه ۲۹۰‌مترمربعی دارد و در دهه ۱۳۴۰ ساخته شده.

این بنا پس از پایان مرمت در ۳ ماه آینده تبدیل به مرکز اقامتی، فرهنگی و تجاری خواهد شد. ملک دیگری هم در همین خیابان، کوچه شهروز، به مساحت ۶۴۰‌مترمربع قرار دارد که دارای یک حیاط و ۲ ساختمان شمالی و جنوبی است. این ملک با قدمت ۷۰ سال تا پایان شهریور امسال تبدیل به مؤسسه فرهنگی و هنری خواهد شد.» به گفته شهردار منطقه ۱۱، ملک دیگری هم در خیابان رازی ‌ـ داخل خیابان خرسند قرار دارد که در دهه ۱۳۵۰ ساخته شده و دارای ۲۵۳‌مترمربع مساحت است و تبدیل به مؤسسه فرهنگی و هنری خواهد شد.

آبادیان همچنین تهیه بسته‌هایی با هدف حفظ حیاط این بناها و ایجاد کاربری‌های فرهنگی در آنها را برای ارائه به کمیسیون‌های شهرسازی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و دریافت مصوبه را از دیگر موضوعات مرمت بناهای واجد ارزش در پهنه رودکی بیان کرد که با محوریت گردشگری و رونق اقتصادی در پهنه رودکی در حال شکل‌گیری است.  او با اشاره به بازدید مشاور عالی و مدیرکل دفتر شهردار تهران از این ۳ ملک در حال مرمت که هفته گذشته انجام شده بود، یادآور شد: «شهرداری تهران از تقویت اقتصاد در حوزه فرهنگی و هنری حمایت می‌کند و در این راستا با هدف ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بناهای واجد ارزش پهنه رودکی، کمک‌های حمایتی با هدف استفاده از این فضاها با کاربری‌های جدید ارائه می‌دهد.»