رئیس پلیس فتا مازندران گفت: افراد کلاهبردار بعد از ارتباط با مشتریان خود و با جلب اعتماد آنها، با استفاده از پیام‌رسان‌های موازی، اقدام به تبلیغ و فروش غیرقانونی برخی سوالات همراه با جواب می‌کنند که بسیاری از این سوالات مربوط به آزمون‌های سال‌های گذشته است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صدا و سیما، سرهنگ خورشاد، رئیس پلیس فتا مازندران با بیان اینکه برخی از این کلاهبرداران با ادعاهایی نظیر  تضمین قبولی در دانشگاه‌های عالی و  کسب رتبه برتر در کنکور داوطلبان و خانواده‌های آنان را اغفال می‌کنند، افزود: این کلاهبرداران پس از دریافت وجوه میلیونی و کلاهبرداری نه تنها هیچ سوالی را ارسال نمی‌کند بلکه دیگر پاسخگوی تماس‌های آنان هم نیستند.

وی گفت : چنین ادعاهایی مبنی بر فروش سوالات کنکور و حتی امتحانات نهایی در فضای مجازی کاملا جعلی بوده و دانش آموزان نباید به این آگهی‌های دروغین اعتنا کننند.

رئیس پلیس فتای مازندران از شهروندان درخواست کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آن‌ها را به کار ببندید تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.

برچسب‌ها