رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از کاهش ۳۵ هزار نفری داوطلبان کنکور سراسری نسبت به سال گذشته خبر داد.

کنکور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز در حاشیه برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ بیان کرد: آزمون سراسری ۱۴۰۰ از امروز صبح با شرکت داوطلبان هنر در زمان مقرر شروع شد. در آزمون امسال نزدیک ۹۰ درصد از داوطلبان کارت خود را دریافت کردند. به طور کلی ۵۹ درصد داوطلبان خانم و ۴۱ درصد آقا هستند و نسبت به سال گذشته ۳۵ هزار کاهش داوطلب داشتیم.

او افزود:‌ ظرفیت‌های ما مشابه سال گذشته است و پارسال یک میلیون ظرفیت داشتیم که امسال هم همینطور بوده است. دهم مرداد نتیحه اعلام می‌شود و انتخاب رشته از اواسط مرداد ماه و نتبجه نهایی در اواخر شهریور ماه اعلام خواهد شد.  

وی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراحل برگزاری آزمون گفت: در خصوص پروتکل‌ها ما تجربه سال گذشته را داشتیم از این رو تعداد حوزه‌ها به ۳ هزار و ۵۲۲ حوزه افزایش یافت. علاوه بر این پروتکل‌های بهداشتی مشابه سال گذشته با دقت بیشتر رعایت شد.  

خدایی ادامه داد: ما قبل از برگزاری آزمون کلیه کد ملی داوطلبان را به وزارت بهداشت دادیم و وزارت بهداشت با توجه به سیستم‌هایی که برای غربالگری داشتند داوطلبان مبتلا به کرونا و یا مشکوک را شناسایی کردند. تعداد مبتلایان به کرونا از نرم جامعه کمتر بود لذا با اطمینان خاطر رعایت پروتکل‌ها به داوطلبان می‌گوییم که نگرانی از این بابت وجود ندارد.  

رئیس سازمان سنجش آموزش درباره لو رفتن سوالات کنکور گفت: در ابتدا لازم می‌دانم از مجموعه قوه قضاییه، پلیس فتا، پلیس امنیت، وزارت کشور و... تشکر کنم. طبیعتا برای پیگیری از تخلف کمیته‌ای در سازمان سنجش با مدیریت دادستانی تشکیل شد. اکثریت این افراد کلاهبرداران هستند و شگردشان این است که می‌گویند ما سوالات را داریم و شما ۵۰ درصد پول را بدهید و مابقی را بعد از دریافت سوال که بعد از دریافت همان ۵۰ درصد، دیگر هیچ خبری از آن‌ها نمی‌شود.

وی تاکید کرد: سوالات ما به هیچ عنوان بیرون نمی‌آید، اینها حتی جلد دفترچه ما را ندارند. یک سری تخلف‌های موردی هم در برخی حوزه‌ها شاید باشد که در راستای آن با استفاده از موبایل و لوازم الکترونیکی برخورد می‌کنیم و از آن شخص آزمون مجدد می‌گیریم. حتی اگر فرد شاگرد اول هم باشد با وجود داشتن موبایل اجازه نمی‌دهیم به محل آزمون بروند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان تاکید کرد: خانواده‌های داوطلبان به هیچ عنوان تحت تاثیر گروه‌ها و کانال‌هایی که در خصوص فروش سوال فعالیت دارند قرار نگیرند.

کد خبر 611181

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha