تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸

انتهای بزرگراه «شهید همت» (شهید خرازی) در محدوده منطقه ۲۲، خروجی وجود دارد که منتهی به ۲ روستای زیبای «وردیج» و «واریش» می‌شود.

انتهای بزرگراه «شهید همت» (شهید خرازی) در محدوده منطقه ۲۲، خروجی وجود دارد که منتهی به ۲ روستای زیبای «وردیج» و «واریش» می‌شود. در ابتدای مسیر این ۲ روستا، در بین دره‌های شرقی، مسیر بسیار مناسب و بکری متشکل از چند حوضچه، آبشار و فرود کوتاه و بلند وجود دارد که «دره انار» یکی از این آنها است. البته برخی دره انار و آبشار آن را با آبشار «لتمال» اشتباه می‌گیرند. دره انار دارای ۸ فرود بلند و کوتاه است. برای رسیدن به ابتدای مسیر و نخستین فرود، کوهنورد باید مسیر پر شیبی را به مدت ۲ ساعت و نیم طی کنید.

با توجه به لزوم آبیاری باغ‌ها در مسیر، انشعابات زیادی از رود کف دره برای باغ‌ها گرفته شده و همین موضوع سبب کم شدن آب در طول مسیر شده است. البته باغ انگور و گردویی هم در مسیر وجود دارد. برای صعود از این دره باید توجه داشت که تمام آبشار این مسیر دارای پستی و بلندی است، در غیراین صورت می‌توان از کارگاه‌های طبیعی مانند تنه درخت استفاده کرد. این مسیر در ماه‌های اردیبهشت و اواسط خرداد دارای آب زیاد و پیمایش آن نیاز به آشنایی به فنون دره‌نوردی دارد. بلندترین فرود در این دره ۳۵‌متر و کوتاه‌ترین آن ۷‌متر است.
محمد کشاورز، کوهنورد