معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با توجه به آغاز فصل اجاره و نقل و انتقال واحدهای مسکونی، درباره آگهی‌های دروغین و کلاهبرداری با عنوان «واگذاری واحدهای مسکونی با اجاره‌های ارزان‌قیمت» به شهروندان هشدار داد. 

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا اظهار کرد: با آغاز فصل اجاره و نقل و انتقالات مسکن، شاهد افزایش ثبت آگهی‌های دروغین در پلتفرم‌های سایت‌های واسطی مانند «دیوار» هستیم.

وی افزود: افراد سودجو با سوءاستفاده از این موقعیت و با ثبت آگهی‌های جعلی در سایت دیوار با قیمت‌های پایین‌تر از عرف تعیین‌شده و استفاده از ترفندهای خاص و جلب نظر مشتریان در خصوص تضمین معامله، مبالغی را تحت عنوان بیعانه از مشتریان دریافت می‌کنند و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تعهدات خود نیستند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا بیان کرد: متاسفانه درج آگهی‌های دروغین و کلاهبرداری با شیوه‌های مختلف با استفاده از بستر سایت دیوار و سایر سایت‌های واسطه‌ای، یکی از شگردهای مجرمان است که با سوءاستفاده از اعتماد کاربران و ناآگاهی آنان به راحتی کلاهبرداری می‌کنند. این افراد همواره جدیدترین ترفندها را برای رسیدن به مقاصد شوم خود به کار می‌برند.

وی ادامه داد: نظارت مستمر و دقیق بر نحوه درج آگهی و پیاده‌سازی نظام احراز هویت یکی از اولویت‌های اصلی سایت‌های واسطه‌ای است که متاسفانه علی‌رغم پیگیری‌های مکرر پلیس فتا به صورت کامل محقق نشده و مجرمان سایبری نیز با استفاده از شماره تلفن و شماره‌حساب‌هایی که از راه‌های مختلف و به نام سایر اشخاص به دست می‌آورند، از متقاضیان کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ پاشایی، پیاده‌سازی موارد مذکور در سایت‌های واسط برای پیشگیری از وقوع کلاهبرداری را ضروری دانست و به هموطنان توصیه کرد: به هیچ عنوان هیچ‌گونه مبلغی را به عنوان بیعانه به آگهی‌دهندگان پرداخت نکنند و پس از اطمینان از اصالت کار و ارائه خدمات، نسبت به انجام معامله اقدام کنند.
 

برچسب‌ها