همشهری آنلاین: وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: وعده اجرای طرح تحول اقتصادی در نیمه دوم سال جاری به قوت خود باقی است.

به گزارش مهر ، سید شمس‌الدین حسینی شنبه (9 شهریور) در حاشیه نوزدهمین همایش بانکداری اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: تمام لوایح دولتی مستقل از اینکه چه کسی آنها را تدوین و پیشنهاد می‌کند باید درکمیسیون‌های دولت بررسی و تصویب شود و پس از آن برای تصویب به مجلس ارائه شود و در نهایت در مرحله اصلاحات و قوانین که به صورت مورد اتفاق می‌افتد دستگاهها و بخشهای مختلف با هم همفکری و همکاری می‌کنند.

وزیر اقتصادی و دارایی  افزود: در مورد لایحه اصلاح ساختار نظام بانکی نیز همین رویه طی خواهد شد و کارگروه ویژه طرح تحول اقتصادی این لایحه را مورد بررسی قرار خواهد داد و اگر قرار باشد لایحه‌ای به مجلس پیشنهاد شود از این طریق خواهد بود.

وی در مورد زمان و شیوه تغییر نظام ارزشگذاری پول ملی اظهارداشت: اینها مواردی است که در کارگروه طرح تحول اقتصادی مطرح است و کلیات آن دراین کارگروه بررسی و به تصویب رسیده اما زمان و شیوه این تغییرات هنوز در دست بررسی است.

حسینی اضافه کرد: بانک تجارت، ملت و صادرات پس از اینکه اساسنامه‌های آنها اصلاح شد، در سال جاری واگذار می‌شوند.

وزیر اقتصاد همچنین در باره زمان اجرای طرح تحول اقتصادی گفت: از ابتدا نیز قرار بود طرح تحول اقتصادی در نیمه دوم امسال اجرایی شود که هنوز هم این قرار به قوت خود باقی است.