همشهری آنلاین: نخستین همایش راهکارهای خصوصی‌سازی و اصل 44 قانون اساسی در مرکز همایش‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر در این همایش که تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم حضور دارند، قرار است رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی و رئیس سازمان بورس سخنرانی کنند.

تبیین راه‌های افزایش مشارکت بخش خصوصی در توسعه پایدارکشور، تبیین نقش خصوصی‌سازی در تغییرات سود بانکی، بررسی مکان‌های مناسب برای ایجاد طرح‌های صنعتی، حمایت از گسترش موسسات و نهادهای پولی، حمایت از ایجاد مراکز خدمات مشاوره‌ای اقتصادی و مالی از اهداف این همایش اعلام شده است.

در نخستین همایش راهکارهای خصوصی‌سازی و اصل 44 قانون اساسی که مجمع متخصصین ایران برگزار کرده است، محورهای ظرفیت‌سازی و ایجاد شرایط برای سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی داخلی و خارجی، مطالعه و شناسایی و انتقال مطالعات کاربردی برای تقویت پایه‌های اقتصادی در صادرات غیرنفتی، تسریع رشد اقتصادی و مالی پایدار، چگونگی همکاری بخش خصوصی با مدیریت کلان برای شناسایی و گسترش ظرفیت‌های تولیدی و تاثیر خصوصی‌سازی از دیدگاه امنیت سرمایه‌گذاری و سودآوری هم مورد توجه قرار می‌گیرد.