همشهری آنلاین: نخستین نماز جمعه درماه مبارک سال 87 جمعه 15 شهریور به امامت آیت‌الله جنتی در دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش ایرنا، خطیب جمعه تهران در خطبه‌های خود، تحول اقتصادی را کاری بزرگ و اساسی خواند و گفت: مقام معظم رهبری در لابلای صحبتهای خود این نوع کارها و از جمله تحول اقتصادی را کاری بزرگ توصیف کرده‌اند.
 
آیت‌الله جنتی در ادامه خطبه دوم نمازجمعه تهران افزود: تحول اقتصادی کاری است که اگر به ثمر برسد واقعا یک تحول بوجود می‌آورد و گرانی‌ها، کمبودها و فقرها را می‌کاهد و رفاهی در حد نسبی به مردم می‌دهد، بنابراین باید در موفقیت آن سه قوه بکوشند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رسانه‌ها نیز نباید در مردم هول ایجاد و تضعیف و تخریب کنند افزود: حالا که دولتی می‌خواهد این کار را انجام دهد بگذارید کار خود را بکند، چرا سنگ اندازی می‌کنید؟

آیت الله جنتی گفت: مقام معظم رهبری از طرح تحول اقتصادی حمایت کرده‌اند و البته تذکر هم داده‌اند که شتاب‌زده کار نشود، با آرامش کار به جلو برود و مرحله بندی و احتمالات افزایش تورم در نظر گرفته شود و با چاره اندیشی به حداقل برسد پس وقتی ایشان این تذکرات را می‌دهند و حمایت هم می‌کنند چرا باید تخریب صورت گیرد؟

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: مقام معظم رهبری در سخنان خود انتقاد منصفانه و شاخص‌های آن را نیز بیان کردند.

وی با بیان اینکه مسایل اقتصادی پیچیده‌ترین مسایل روز و دنیاست، گفت: کسی که در مسایل اقتصادی تخصص ندارد چرا در این باره اظهار نظر می‌کند.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه در بیان انتقادات باید انصاف، دلسوزی و خیرخواهی در نظر گرفته شود، گفت: وقتی کسی دو سه عیب این طرح را می‌گوید اگر صداقت دارد باید مزایای آن را نیز توضیح دهد. آیت‌الله جنتی گفت: تخریب دولت را مقام معظم رهبری شدیدا منع کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان باید بیش از پیش دقت کنیم که خلاف شرعی صورت نگیرد گفت: در این ماه مبارک همدیگر را حلال کنیم تا خدا ما را حلال کند و اینها مقدمه شب قدر است.

خطیب نماز جمعه  افزود: اگر کسانی از طرف من حقشان ضایع شده اول مراجعه کنند تا اگر بتوانم حقشان را ادا کنم و اگر نشد مرا حلال کنند.

امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست صبر و استقامت پیامبر اکرم (ص) را در مقابل سختی‌ها عامل مهم ترویج اسلام دانست و آن را الگوی مناسبی برای شرایط کنونی کشور عنوان کرد.

آیت الله جنتی با تشریح شرایط بسیار دشوار پیامبر اسلام (ص) در سال دهم بعثت از وفات حضرت خدیجه (س) و حضرت ابوطالب (ع)‌ و افزایش فشارها بر پیامبر اسلام به عنوان نمونه هایی از شرایط سخت پیامبر در آن مقطع نام برد و گفت: پیامبر پس از سفری به طائف و پس از آنکه مورد هتاکی و آزار و اذیت سران قبیله و جوانان آن شهر قرار گرفت، در مناجاتی به درگاه خداوند گفت اگر بدانم مرا دوست داری این مرارت‌ها را به جان می‌خرم.

امام جمعه موقت تهران افزود : سرانجام با صبر و استقامت پیامبر اسلام، گروهی از جوانان خزرجی در ایام حج دعوت حضرت محمد (ص) را پذیرفتند و با ایشان بیعت کردند و پس از آن بود که قفل دل‌های بسیاری با دعوت به اسلام شکست و دین اسلام هر روز پیروان جدیدی پیدا کرد.

آیت الله جنتی سیرة پیامبر اکرم (ص) در مواجهه با مشکلات و سختی‌ها را الگوی مناسبی برای شرایط کنونی کشور دانست و خواستار صبر و استقامت مردم برای رسیدن به موفقیت های بیشتر شد.

امام جمعة موقت تهران تأکید کرد: امروز هم تمام دشمنان نظام و اسلام در برابر ما صف کشیده‌اند و برای غلبه بر آنها و پیشرفت باید صبر و تلاش را دوچندان کرد.