جمعه ۱۰ آبان ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه قدرت استکبار آمریکا در جهان رسوا شده است، گفت: این موضوع منحصر به آمریکا نیست و خداوند همه مستکبرین را روزی رسوا خواهد کرد.

آیت الله امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران افزود: انقلاب اسلامی برکات ونعمت های زیادی برای مردم ایران به همراه داشت که بیان و شکر این نعمت ها می تواند به این برکات بیافزاید.

امامی کاشانی تصریح کرد: موضع خصمانه آمریکا در قبال ایران و حمایت بی چون وچرا از رژیم صهیونیستی به جایی نخواهد رسید و آمریکا برای نجات خود باید تفکر و روش خود را اصلاح کند.

وی با بیان اینکه اکنون مانند یک قرن پیش جوامع در غفلت به سرنمی برند، تاکید کرد: دیگر مانند زمان قدیم ملت ها حرف ها ی دروغ استکبار جهانی را قبول نخواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ‌آمریکا از یک سو خود را متولی حقوق بشر می داند واز سوی دیگر به حقوق مردم کشورهای دیگرمانند عراق، افغانستان و پاکستان تجاوزمی کند.
وی با محکوم کردن تجاوزآمریکا به حریم دیگر کشورها، اظهار داشت: آمریکا با مسئله انرژی اتمی کشور که یک بخش عملی، فناوری ودانشگاهی است نه یک بحث نظامی، این گونه مواضع خصمانه می گیرد اما این روش راه به جایی نخواهد برد.

امام جمعه موقت تهران افزود: براساس آیات قرآن، جوامعی که از نعمت های الهی درست استفاده کنند وشکر خدا را به جا بیاروند همواره در امنیت و آسایش خاطر به سر خواهند برد.

امامی کاشانی استکبار را براساس مبانی قرآنی شکست خورده دانست و گفت: وقتی استکباری مانند آمریکا از یک شهر شروع شده و در اثر غفلت جوامع بشری به استکبار جهانی تبدیل می شود، به مرور زمان خدا فقر و گرسنگی را برای مستکبران جایگزین نعمت های خود خواهد کرد.

وی درادامه بحران مالی اقتصاد آمریکا را مورد توجه قرارداد و درباره آن گفت: اینکه خداوند امنیت و نعمت های الهی را از یک کشوراستکباری دورمی کند شامل یک کشورخاص نیست و هر جامعه ای که شکر نعمت های الهی را به جا نیارود به این سنت الهی مبتلا خواهد شد.

خطیب نماز جمعه تهران، همچنین یادآورشد: ممکن است در اثر گذشت زمان بحران فعلی در غرب فروکش کند اما با مشاهده تاریخ درمی یابیم که آرامش مستکبران هیچ وقت دائمی نخواهد بود.

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر آحاد مردم انسجام و وحدت را سرلوحه کار خود قرار دهند از بحران های بین المللی کمترین آسیب را خواهیم دید.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری دردیدارداش آموزان، افزود: آینده کشور متعلق به جوانان است و این قشر باید مراقب آینده کشور باشند.

خطیب جمعه تهران در خطبه اول نماز نیز با تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، گفت: تعابیرمختلفی از زوار حضرت معصومه از سوی ائمه اطهار(علیهم السلام) نقل شده است، اما در اکثراحادیث به شناخت منزلت آن تاکید بسیاری شده است.

امامی کاشانی با بیان اینکه شخصیت حضرت فاطمه معصومه الگوی بسیارمناسبی برای دختران جامعه است،تاکید کرد: اینکه شهر قم به مرکز نشر و صدورمعارف اسلام و تشییع تبدیل شده از برکات معنوی شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) است.

وی در ادامه اظهارداشت: هم اکنون شهر قم از لحاظ تولید علوم دینی در زمینه های فلسفه، عرفان، فقه‌، تفسیر و مسائل اجتماعی در جهان بی نظیراست و هر سال هزاران نفر از جوانان مستعد به فراگیری علوم مختلف می پردازند.
سیام.

کد خبر 67080

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز