همشهری آنلاین: معاون اجرایی مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هدفمندشدن یارانه‌های مطبوعات کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباسعلی مهدی با بیان این که یارانه‌های ریالی همیشه به ثمر نمی رسد گفت: اختصاص سهمیه کاغذ و یارانه ریالی کمک به مطبوعات در حال برچیدن است که در بخش کتاب این اتفاق افتاده است.

وی با بیان این که هدفمند کردن یارانه مطبوعات در دستور کار معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است افزود: یارانه مفید یارانه ای است  که دراختیار مصرف کننده قرار بگیرد نه تولید کننده چرا که باید در بخش مطبوعات باید به افزایش خرید نشریات و همچنین پذیرش اشتراک مطبوعات کمک کنیم.

مهدی همچنین در ادامه در پاسخ به چرایی طولانی بودن روند بررسی تقاضای انتشار نشریات ضمن بیان اینکه اداره کل مطبوعات داخلی تنها وظیفه آماده سازی پرونده  مطبوعات وطرح در هیات نظارت بر مطبوعات کشور را دارد تصریح کرد: راه کار هایی اندیشیده شده تا پرونده های هر استان طی چند جلسه بررسی ونتایج به استان ها ابلاغ گردد.

مهدی با بیان این که تقویت نظام های صنفی وخصوصی می تواند بهتر و سریع‌تر از سیمستم‌های دولتی گره‌گشای مشکلات مطبوعات باشد در مورد نشریات تخصصی افزود: نشریات تخصصی از دو مرجع مورد حمایت قرار می گیرند ابتدا وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و ثانیا وزارتخانه هایی که آن نشریه بخشی از اطلاع رسانی و آموزش آنها را به عهده دارد.