تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴

بانک «رهنی» سال ۱۳۵۰، به‌عنوان مجری طرح و با مجوز شهرداری و عقد قرارداد با پیمانکاران فرانسوی نسبت به ساخت ساختمان‌های شهرک «آپادانا» اقدام کرد.

همشهری آنلاین _ مریم باقرپور: با پیروزی انقلاب اسلامی، پیمانکاران خارجی کار را نیمه‌کاره رها کردند، اما با تشکیل بانک «مسکن» عملیات ساخت‌وساز ادامه پیدا کرد و با تکمیل پروژه، فروش ساختمان‌ها در سال ۱۳۶۳ آغاز شد. از سال ۱۳۶۶ با آماده‌سازی شهرک و ساخت
فضای سبز، روشنایی، امور نظافت و سایر هزینه‌های تأسیساتی و موتورخانه‌ها، به مالکان واگذار شد و آنها با همکاری یکدیگر مجامع عمومی را تشکیل دادند و اساسنامه تدوین شد.
با توجه به وجود ۶ موتورخانه و تأسیسات مستقل، همه ساختمان‌های شهرک که شامل ۲ هزار و ۹۰۱ واحد مسکونی ۲ یا ۳ خوابه ‌است، به ۶ بخش یا فاز تقسیم‌بندی شدند که هر فاز یک موتورخانه برای تأمین سرمایش تابستانه و گرمایش زمستانه دارد. همه ساختمان‌های شهرک با «بتن‌آرمه» ساخته شده‌اند و با توجه به اینکه عمده دیوارها برشی هستند، ساختمان‌ها در برابر زلزله مقاومت بالایی دارند.
عمده محوطه شهرک به پارکینگ اتومبیل‌ها و فضای سبز اختصاص دارد و  در محوطه داخلی، مسیرهای پیاده‌روی سیمانی وجود دارد که از میان فضای سبز شهرک عبور می‌کند. مجتمع مسکونی آپادانا، ۳ مرکز فروش یا بازارچه به نام‌های «گل مریم»، «زنبق» و «پامچال» دارد. هم‌چنین یک بازارچه محلی نیز در ضلع شمال شرقی شهرک با نام مرکز خرید آپادانا از سال ۱۳۹۲ آغاز به کار کرده است.