همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی ادعای آمریکا در خصوص شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را کم ارزش و بی‌محتوا اعلام کرد.

علی طاهری مطلق گفت: هیچ سندی برای اثبات ادعای آمریکا در خصوص شرکت کشتیرانی  وجود ندارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، طاهری مطلق در حاشیه امضای تفاهم‌نامه میان ایران و ترکیه در جمع خبرنگاران این مطالب را بیان کرد و افزود: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مراوده‌ای با آمریکا نداشته است که اکنون این کشور بخواهد آن را تحریم یا توقیف کند. [توقف نماد کشتیرانی همزمان با تحریم آمریکا]

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه کشتیرانی ایران با بیشتر کشورها ارتباط حمل و نقلی دارد، گفت: ادعاهای واهی آمریکا اهداف سیاسی دارد و هیچ محدودیتی برای فعالیت خطوط کشتیرانی کشورمان ایجاد نخواهد کرد.

وی در خصوص برخی شایعه سازی‌های رسانه‌های غربی در خصوص حمل سلاح با کشتی‌های شرکت کشتیرانی گفت: اسناد محموله‌های کشتی‌های ایران شفاف، روشن و غیر قابل انکار است و این‌گونه تبلیغات، بهانه‌جویی است که شرکت کشتیرانی هم رسما تکذیب کرده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: ادبیات آمریکا برای بخش دریایی ایران ناشناخته نیست و راه مقابله این ادعاها نیز شناخته شده، تجربه شده و آسان است.

طاهری مطلق همچنین در خصوص آخرین وضعیت کشتی ایران - دیانت که مدتی است دزدان دریایی آنرا ربوده‌اند گفت: 10 فروند کشتی با پرچم کشورهای مختلف در اختیار دزدان دریایی در منطقه خلیج عدن است که تاکنون پیگیری هیچ‌یک از کشورها نتیجه‌ای نداشته است.[اعزام کشتی جنگی بین‌المللی برای تعقیب دزدان دریایی]

وی با بیان اینکه برخی کشورها مانند مالزی برای آزادی کشتی‌های خود ناوگان نظامی به این منطقه اعزام کرده‌اند گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز تاکنون پیگیری‌های جدی را در مجامع بین‌المللی از جمله سازمان جهانی دریانوردی انجام داده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کمیته ویژه‌ای برای پیگیری موضوع کشتی ایران - دیانت و دزدان دریایی تشکیل شده است و راه‌کارهایی نیز برای پیشگیری از موارد مشابه به مجامع بین‌المللی ارائه شده است.

طاهری مطلق تصریح کرد: تاکنون هیچ کشتی از هیچ کشوری رها نشده است که این مساله منحصر به کشتی ایرانی نیست.