همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی ادعای آمریکا در خصوص شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را کم ارزش و بی‌محتوا اعلام کرد.

علی طاهری مطلق گفت: هیچ سندی برای اثبات ادعای آمریکا در خصوص شرکت کشتیرانی  وجود ندارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، طاهری مطلق در حاشیه امضای تفاهم‌نامه میان ایران و ترکیه در جمع خبرنگاران این مطالب را بیان کرد و افزود: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مراوده‌ای با آمریکا نداشته است که اکنون این کشور بخواهد آن را تحریم یا توقیف کند. [توقف نماد کشتیرانی همزمان با تحریم آمریکا]

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه کشتیرانی ایران با بیشتر کشورها ارتباط حمل و نقلی دارد، گفت: ادعاهای واهی آمریکا اهداف سیاسی دارد و هیچ محدودیتی برای فعالیت خطوط کشتیرانی کشورمان ایجاد نخواهد کرد.

وی در خصوص برخی شایعه سازی‌های رسانه‌های غربی در خصوص حمل سلاح با کشتی‌های شرکت کشتیرانی گفت: اسناد محموله‌های کشتی‌های ایران شفاف، روشن و غیر قابل انکار است و این‌گونه تبلیغات، بهانه‌جویی است که شرکت کشتیرانی هم رسما تکذیب کرده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: ادبیات آمریکا برای بخش دریایی ایران ناشناخته نیست و راه مقابله این ادعاها نیز شناخته شده، تجربه شده و آسان است.

طاهری مطلق همچنین در خصوص آخرین وضعیت کشتی ایران - دیانت که مدتی است دزدان دریایی آنرا ربوده‌اند گفت: 10 فروند کشتی با پرچم کشورهای مختلف در اختیار دزدان دریایی در منطقه خلیج عدن است که تاکنون پیگیری هیچ‌یک از کشورها نتیجه‌ای نداشته است.[اعزام کشتی جنگی بین‌المللی برای تعقیب دزدان دریایی]

وی با بیان اینکه برخی کشورها مانند مالزی برای آزادی کشتی‌های خود ناوگان نظامی به این منطقه اعزام کرده‌اند گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز تاکنون پیگیری‌های جدی را در مجامع بین‌المللی از جمله سازمان جهانی دریانوردی انجام داده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کمیته ویژه‌ای برای پیگیری موضوع کشتی ایران - دیانت و دزدان دریایی تشکیل شده است و راه‌کارهایی نیز برای پیشگیری از موارد مشابه به مجامع بین‌المللی ارائه شده است.

طاهری مطلق تصریح کرد: تاکنون هیچ کشتی از هیچ کشوری رها نشده است که این مساله منحصر به کشتی ایرانی نیست.

کد خبر 63498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز