گروه حوادث: کارمند جوان بعد از اختلاف با مدیر عامل شرکت، نقشه سرقت میلیونی از او را طراحی کرد.

این مرد با اجیرکردن چند مرد مسلح به کمین کامیون‌هایی نشست که محموله‌های لوازم یدکی را به شرکت منتقل می‌کردند اما پس از سرقت میلیونی از سوی پلیس بازداشت شد.
شامگاه 25 تیرماه، زمانی که 2 کامیون از کرج به سمت تهران در حرکت بودند تا محموله‌های لوازم یدکی خودرو و لاستیک را به شرکتی در پایتخت انتقال دهند ناگهان، چرخ یکی از کامیون‌ها پنجر شد و هر 2خودرو متوقف شدند.

راننده‌ کامیون وقتی دید یک میخ سه‌پا وارد یکی از چرخ‌ها شده و آن را پنجر کرده است، همراه همکار دیگرش مشغول تعویض این چرخ شد اما در همین هنگام 4 مرد نقابدار که مسلح به کلت کمری بودند، آنها  را به محاصره درآوردند.

مردان نقابدار با تهدید اسلحه دست و پای راننده‌ها را بستند و هر 2 کامیون را به بیابان‌های اطراف کرج، منتقل کردند.

چند دقیقه بعد، وقتی کامیون‌های حامل محموله‌های لوازم یدکی به 2 کامیون دیگر که در وسط بیابان پارک شده بودند، رسید، مردان مسلح از ماشین پیاده شدند و به سرعت محموله‌های لوازم یدکی را به کامیون‌های خالی منتقل کردند.

آنها سپس راننده‌ها را دست و پا بسته داخل کامیونشان در بیابان رها کردند و با سرقت محموله‌های لوازم یدکی پا به فرار گذاشتند.

طرح شکایت

صبح روز بعد وقتی خبر سرقت محموله 150 میلیون تومانی به مدیر شرکت لوازم یدکی خودرو در پایتخت رسید، وی که شوکه شده بود خود را به اداره آگاهی رساند و ماجرا را به  ماموران  اطلاع داد.

به این ترتیب رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت مسلحانه قرار گرفت و بررسی‌های تخصصی برای کشف راز این سرقت آغاز شد.

تیم تحقیق در نخستین اقدام به تحقیق از راننده‌هایی پرداخت که قرار بود محموله میلیونی را به تهران انتقال دهند.

این تحقیقات نشان می‌داد سارقان مسلح از قبل این 2 کامیون را شناسایی کرده و حتی مسیر حرکت آنها را نیز می‌دانستند، چرا که با ریختن میخ‌های مخصوص در مسیر این کامیون‌ها یکی از آنها را پنجر و نقشه سرقت را عملی کرده بودند.

رد پای آشنا

کارآگاهان که احتمال می‌دادند اطلاعات مربوط به کامیون‌ها و مسیر حرکت آنها توسط یکی از کارمندان شرکت در اختیار سارقان قرار گرفته باشد، بررسی‌های خود را بر این فرضیه متمرکز کردند و به بازجویی از کارمندان شرکت پرداختند.

در این بازجویی‌ها  مشخص شد یکی از کارمندان شرکت که از ماجرای انتقال محموله‌ها و مسیر حرکت کامیون‌ها با خبر بود چند روز قبل به دنبال اختلاف شدید با مدیر شرکت آنجا را ترک کرده و دیگر به محل کارش برنگشته است. 

با این اطلاعات، محل زندگی کارمند جوان شناسایی و وی به عنوان تنها مظنون سرقت میلیونی زیر نظر گرفته شد. مدتی بعد کارآگاهان متوجه رفت‌وآمدهای مشکوک این مرد به یک مرغداری در اطراف کرج شدند و آنجا را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند.

وقتی مشخص شد محموله‌های مسروقه لوازم یدکی در این محل نگهداری می‌شوند، کارآگاهان با دریافت دستور قضائی از سوی بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 10 تهران قدم به داخل مرغداری گذاشتند و 2 نفر از سارقان را در آنجا دستگیر کردند.

متهمان بعد از انتقال به اداره آگاهی در بازجویی‌ها گفتند که طراح نقشه سرقت یکی از کارمندان شرکت لوازم یدکی بوده است و وی با پیشنهاد مبلغ هنگفتی آنها را وسوسه کرده بود تا در این سرقت به او کمک کنند.

دستگیری طراح سرقت

با این اعترافات، لوازم مسروقه به اداره پلیس منتقل شد و کارآگاهان در یک عملیات ضربتی کارمند جوان و همدست دیگر او را در یکی از شهرهای غربی کشور دستگیر کردند.

سرهنگ محمدیان- رئیس پلیس آگاهی تهران- با بیان این خبر گفت: کارمند جوان بعد از انتقال به اداره پلیس به طراحی نقشه این سرقت اعتراف کرد و مدعی شد به خاطر آنکه با مدیر شرکت اختلاف پیدا کرده بود، تصمیم گرفت  هر طوری شده از وی انتقام بگیرد.

به همین خاطر با اجیر کردن سارقان، نقشه سرقت را عملی کرده و مقداری از لوازم مسروقه را نیز  فرو خته بود.

وی افزود: بعد از اعترافات اعضای این باند تمامی آنها با قرار قانونی راهی بازداشتگاه شدند و تحقیقات برای پیدا کردن اسلحه آنها و دیگر جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.