گروه حوادث: تحقیقات پلیس بین‌الملل برای دستگیری اعضای یک پایگاه اینترنتی مستهجن در انگلیس، از همکاری سیاه یک جوان ایرانی با این پایگاه پرده برداشت.

مدتی قبل پلیس لندن در جریان فعالیت یک باند اینترنتی قرار گرفت که اقدام به تهیه و انتشار تصاویر مستهجن  می‌کرد.

با آغاز بررسی‌های تخصصی برای شناسایی اعضای این باند، کارآگاهان مبارزه با جرایم اینترنتی انگلیس وارد عمل شدند و در بررسی‌های اولیه دریافتند این پایگاه اینترنتی در لندن راه‌اندازی شده و در مدت کوتاهی اقدام به عضوگیری از سراسر دنیا کرده است.

تحقیقات نشان می‌داد که کاربران این پایگاه اینترنتی ، پس از تهیه تصاویر مستهجن، این تصاویر را در پایگاه اینترنتی مورد نظر منتشر کرده و در بعضی مواقع اقدام به تبادل عکس‌های مستهجن  در کشورهای مختلف می‌کنند.

با این اطلاعات، تحقیقات علمی برای شناسایی کاربران و گردانندگان این پایگاه اینترنتی در دستور کار پلیس لندن قرار گرفت و مدتی بعد گروه تحقیق توانست به نخستین سرنخ‌ها از گردانندگان و کاربران این پایگاه اینترنتی در انگلیس دست پیدا کند.

ماموران که با کنترل پایگاه و افرادی که وارد آن می‌شدند، موفق شده بودند تمامی کاربران انگلیسی را شناسایی کنند، در عملیاتی که به عملیات MERTZON معروف شده است، آنها را دستگیر و به دادگاه معرفی کردند.

پس از دستگیری گردانندگان این پایگاه در انگلیس، پلیس لندن  به سرنخ‌هایی از یک مرد ایرانی دست یافت که در تبادل چند تصویر با این پایگاه همکاری می‌کرد.

به این ترتیب، ماجرا از طریق اینترپل (پلیس بین‌الملل) انگلیس به اینترپل ایران گزارش شد و یک گروه از کارآگاهان مبارزه با جرایم اینترنتی پلیس آگاهی جست‌وجو برای شناسایی کاربر ایرانی را آغاز کردند.

تیم تخصصی پلیس با به دست آوردن شماره تلفنی که این مرد از طریق آن به اینترنت متصل می‌شد، وی را ردیابی و در یک عملیات ضربتی دستگیر کرد. 

سرهنگ حسینی - رئیس پلیس آگاهی قم- با بیان این خبر گفت: این مرد که مترجم زبان خارجی است پس از انتقال به اداره آگاهی به انتشار تصاویر مستهجن اعتراف کرد و مدعی شد که این تصاویر را خودش تهیه نکرده و آنها را از پایگاه‌‌های دیگر یا از طریق بلوتوث به‌دست آورده و در پایگاه اینترنتی سیاه منتشر کرده است. 

وی افزود: پس از اعترافات متهم، برای وی قرار قانونی صادر شد و تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 62534

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز