حداد عادل تصمیم دارد در آینده نزدیک و در فرصتی که از کارهای اجرایی فارغ شد، خاطرات و تجربیات دوره‌های مختلف زندگی خود را در قالب کتابی منتشر کند.

به گزارش ایبنا، غلامعلی حداد‌عادل که در حال حاضر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و مشاور عالی مقام معظم رهبری است، یکی از بهترین سال‌های زندگی خود را دوران خدمت در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش‌وپرورش می‌داند و می‌گوید: خیلی دوست دارم در اولین فرصت خاطرات شیرین فعالیت در این سازمان را روی کاغذ بیاورم. کتاب فارسی دوره راهنمایی و تعلیمات اجتماعی این دوره ازجمله کتاب‌هایی است که حداد عادل عضو گروه تالیف آنها بوده و سال‌ها در مدارس تدریس شده ‌است.

حدادعادل ریاست هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران، عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را نیز در پرونده کاری خود دارد. معاونت تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد‌اسلامی، عضویت در شورای سرپرستی صدا و سیما، مشاور وزیر و معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش، مدیریت عامل بنیاد دایره‌‌المعارف اسلامی، ریاست فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضویت در هیأت علمی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران از دیگر سمت‌های وی بوده‌است.

حداد عادل پیش از این نیز  رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران بود. وی پیش از انقلاب اسلامی، عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف بوده‌است. او دارای مدرک کارشناسی فیزیک از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد فیزیک از دانشگاه شیراز، کارشناسی‌ارشد فلسفه از دانشگاه بهشتی‌(ملی سابق) و دکترای فلسفه است. فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی، جدایی‌ها، درس‌هایی از قرآن(4 جلد)، دانشنامه جهان اسلام(‌جلد 2- 3- 4)، تمهیدات و نظریه معرفت در فلسفه کانت از دیگر تالیفات حدادعادل است. کتاب فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی به زبان‌های مختلف از جمله آذری ترجمه شده‌است.