تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۴

در جلسه هفته گذشته شورای شهر تهران به جز گفته‌های رئیس شورای شهر تهران، اعضای دیگری نیز اظهاراتی در مورد ترافیک تهران داشتند که به عوامل دیگری به جز بزرگراه‌ها و شریان‌ها مربوط می‌شد.

نظر حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر این بود که ترافیک در اکثر کلانشهرهای دنیا وجود دارد، اما ناهنجاری رفتار ترافیکی در آن دیده نمی‌شود، به‌عنوان مثال در همه جای دنیا خط وسط خیابان برای شهروندان آن به مثابه دیوار است، اما در تهران مردم در هر مسیری که بخواهند، حرکت می‌کنند. او این نوع از رفتار ترافیکی را شرم‌آور خواند.

رسول خادم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران هم معتقد بود که به جای ارائه پیشنهادهای موردی، سعی در اجرای طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک داشته باشیم که پس از سال‌ها کار کارشناسی به تصویب رسیده است. او موضوع ترافیک را مسئله‌ای چند متغیری و چند وجهی خواند و گفت: باید با نگاه عالمانه‌ و کلان به موضوع ترافیک با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های متولی سعی در اجرای هرچه سریع‌تر برنامه‌های طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک داشته باشیم.

در این بین خزانه‌دار شورای شهر به ارتقای فرهنگ ترافیک اشاره کرد.
حبیب کاشانی گفت: متأسفانه در کشورمان، خردجمعی نداریم و همه به‌دنبال نفع شخصی خود هستند؛ به‌طوری که برخی شرکت‌های خودروساز، هر خودرویی را با هر کیفیتی تولید می‌کنند، تا درآمد بیشتری  داشته باشند و تعاملی با سایر مجموعه‌ها ندارند.
کاشانی با تاکید بر اینکه جرم در کشور ما ارزان است و باعث شده تا افراد با خیال راحت تخلف ‌کنند، از نبود مدیریت واحد شهری نیز در این باره انتقاد کرد.

وی گفت: در عین حال فرهنگسازی در زمینه ترافیک و حمل‌ونقل ضعیف است، لذا باید تیزرهای تبلیغاتی به‌طور منسجم و مناسب برای نسل جوان و نوجوان وجود داشته باشد، تا امیدوار باشیم که نسل بعدی می‌تواند، شرایط بهتری داشته باشد.