تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۸۷ - ۰۴:۴۶

ناصر قراگزلو: شاید بعد از انصراف علی کریمی از حضور در تیم‌ملی، مسعود شجاعی بهترین گزینه‌ای باشد که بتواند تا حدودی به جای جادوگر در مستطیل سبز بازی کند و چشم‌نوازتر از همیشه برای دایی در زمین وظایفش را به بهترین شکل انجام دهد.

اعجوبه ایرانی اوساسونا بعد از نمایش خیره‌کننده در این تیم، به دنبال نمایش موفقیت‌آمیز در تیم‌ملی است. بازیکنی که به جهت اعتماد سرمربی تیم‌ملی به سبک بازی‌اش، برای تیم‌ملی به خصوص در دیدار با عربستان نمایش خوبی ارائه داد و در اندیشه تداوم موفقیت‌هایش در مصاف با کره‌شمالی است.

  •  چقدر از کره‌شمالی شناخت داری؟

فیلم بازی کره‌شمالی با امارات را دیدم و کادرفنی نیز تا حدودی بازیکنان را با شرایط این تیم آشنا کرده است.

  •  ویژگی تیم کره‌شمالی چیست؟

این تیم واقعاً بر روی ضدحمله‌ها خطرناک است و به اعتقاد من بهترین شگرد آنها استفاده از ضدحمله‌های خطرناک‌شان است که می‌توانند برای هر تیمی دردسرساز باشند اما بازیکنان ایران با تدابیر ویژه این آمادگی را دارند که برای تاکتیک ضدحمله حریف، یک ضد تاکتیک رو کنند و این شگرد کره‌ای‌ها را خنثی کنند.

  •  اما تیم‌ملی در دیدار دوستانه با پیکان، نشان داد در برابر ضدحمله‌های سرعتی با مشکل مواجه است.

ایراداتی وجود داشت اما مطمئن باشید تا بازی دوستانه مقابل کره‌شمالی کاملاً برطرف خواهد شد و نباید از این بابت نگرانی داشت.

  •  برخی از کارشناسان اعتقاد دارند کره‌شمالی به لحاظ نوع خاص بازی‌اش، از کره‌جنوبی و عربستان هم خطرناک‌تر است؟

من فقط فیلم بازی کره‌شمالی مقابل امارات را دیدم بنابراین با توجه به این شناخت، نمی‌توانم کره‌شمالی را با 2 مدعی دیگر گروه برای صعود مقایسه کنم اما به هرحال ما برابر کره‌شمالی، در این دیدار خانگی حق اشتباه نداریم و باید تمام امتیازات را بگیریم.

  •  علی دایی در دیدار با کره‌شمالی در چه پستی از تو استفاده می‌کند؟

اصلاً نمی‌دانم سرمربی تیم می‌خواهد از من در چه پستی استفاده کند.

  •  اما قطعاً می‌دانی در کدام پست راحت‌تر می‌توانی خواسته‌های علی دایی را اجرا کنی.

در هر پستی که سرمربی تیم صلاح بداند برای تیم‌ملی بازی می‌کنم. هافبک چپ یا راست، هافبک نفوذی و در این 3 پست هیچ مشکلی برای بازی کردن ندارم.

  •  اگر علی کریمی در تیم‌ملی بود به جهت شباهت نوع بازی‌تان، احتمالاً‌ تو در پست دیگری غیر از هافبک نفوذی بازی می‌کردی.

جای علی کریمی واقعاً خالی است. او جزو بازیکنان بزرگ تیم‌ملی بوده و هست.

  •  و احتمال بازی نکردن تو در صورتی که علی کریمی کناره‌گیری نمی‌کرد؟

نظری در این رابطه ندارم چون فکر می‌کنم تنها سرمربی تیم‌ملی است که می‌تواند در این مورد نظر بدهد.

  •  به نظر تو تصمیم کریمی از انصراف در تیم‌ملی درست بود؟

این تصمیم کاملاً شخصی است. بنابراین من نمی‌توانم در این رابطه حرف بزنم و اظهارنظر کنم اما حقیقتاً یک نکته را از ته دل می‌گویم؛ اینکه واقعاً خوشحال می‌شدم اگر علی کریمی بعد از دعوت شدنش، به تیم‌ملی می‌آمد. علی کریمی برای من مانند یک الگوست و همیشه سعی کردم بازی‌اش را به دقت نگاه کرده و نکات لازم را یاد بگیرم.

  •  در مورد حضور کریم باقری در تیم‌ملی چه نظری داری؟

آقاکریم به لحاظ آمادگی و مسائل تاکتیکی واقعاً در چند مدت اخیر، چشم‌ها را خیره کرده است. جدا از این موضوع، ایشان آن قدر بزرگ هستند که جایی برای حرف زدن من باقی نگذارند.

  • و بازگشت مهدوی‌کیا پس از چند ماه دوری از تیم‌ملی؟

مهدوی‌کیا آمادگی خوبی در تمرینات تیم‌ملی پس از بازگشت نشان داده. مطمئناً باید از تجربیات این بازیکن خوب، نهایت استفاده را ببریم.

  •  فکر می‌کردی در اوساسونا به این زودی تبدیل به یک ستاره شوی؟

خوشحالم که خیلی زود اعتماد سیگاندا را به خودم جلب کردم. من تمام تلاشم را انجام دادم و خوشحالم که در لالیگا تبدیل به یک مهره قابل اتکا برای اوساسونا و سیگاندا شدم البته برای جلب‌نظر مربی واقعاً زحمات زیادی کشیدم و خوشحالم که زحماتم نتیجه داد.

  • در چند بازی که برای اوساسونا انجام دادی بهترین نمایش‌ات مقابل چه تیم‌هایی بوده است؟

بازی‌ام مقابل دپور و والنسیا بیشتر به دلم نشست و فکر می‌کنم مقابل این 2 تیم بیشتر توانستم خواسته‌های سرمربی تیم را در زمین پیاده کنم.

  •  و بازی با سانتاندر برای تو چگونه بود؟

بازی خیلی خوبی بود. من در این بازی هم خوب کار کردم اما برای اینکه موقعیتم در اوساسونا به خطر نیفتد مطمئناً در هر بازی سعی خواهم کرد نسبت به بازی قبلی بهتر کار کنم.