تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱

مسئولان شهری در کنار اقدامات متنوع، برای‌ ترویج فرهنگ استفاده از انرژی‌های پاک در جامعه هم برای حفظ محیط‌زیست و هم کاهش هزینه‌ها و مخارج شهر تلاش می‌کنند. نصب آبگرمکن‌های خورشیدی در مناطق و راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی رایگان درسراهای محله با موضوع مزایای بهره‌مندی از انرژی‌های پاک از جمله این فعالیت‌هاست.

همشهری آنلاین_رضانیکنام: مدیر اداره محیط‌زیست شهرداری منطقه ۱۶ از تغییر سبک زندگی و به کارگیری الگوهای جدید و کارآمد به‌عنوان راهکار اساسی در کاهش هزینه‌ها و صرفه اقتصادی خانواده‌ها یاد می‌کند و می‌گوید: «هر چند در کشور ما، هنوز استفاده از انرژی‌های نو و پاک به جای انرژی‌های آلاینده جا نیفتاده، اما باید برای‌ ترویج این فرهنگ در جامعه تلاش کرد.»

به عقیده «نسیم اقبال» هر قدر معلومات و آگاهی شهروندان در زمینه مزایای فرهنگی و اقتصادی استفاده از انرژی‌های پاک بیشتر شود به همان اندازه شاهد بهره‌مندی از این انرژی‌ها در جامعه و میان خانواده‌ها خواهیم بود. اکنون تعدادی آبگرمکن خورشیدی که نمونه مناسبی از انرژی پاک هستند در نواحی ۳ و ۵ منطقه ۱۶ به کار گرفته شده تا شهروندان به‌طور عینی و از نزدیک شاهد کاربرد این‌گونه وسایل شوند. اقبال عنوان می‌کند که نمونه‌هایی از آبگرمکن‌های خورشیدی در بوستان آموزش ترافیک ناحیه ۳ و بوستان بازیافت و محوطه ایستگاه مترو علی‌آباد در ناحیه ۵ نصب و راه‌اندازی شده که تأثیر خوبی در سبک زندگی مردم باقی می‌گذارد.