«محمد عندلیب» سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۱۴ از اصلاح هندسی و ایمن‌سازی ضلع جنوب بزرگراه شهید محلاتی یکی از معابر پر تردد پهنه شرق تهران خبر داد.

همشهری آنلاین _ رضانیکنام: بزرگراه شهید محلاتی یکی از معابر شلوغ و پر تردد شهرتهران است که طرح ایمن‌سازی آن با هدف آرام‌سازی ترافیک و کاهش تصادفات رانندگی در دستورکار معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۴ قرار گرفته است. عوامل اجرایی این معاونت برای رفع خطر و ایمن‌سازی مسیر ترددی ضلع جنوب بزرگراه شهید محلاتی، عملیات اصلاح هندسی شامل احداث پهلوگاه اتوبوس با مساحت ۲۵۰‌مترمربع و احداث ۴۵۰ مترطول جدول درحاشیه این بزرگراه را اجرایی کرده‌اند.

عندلیب با اشاره به وجود نهر در حاشیه این بزرگراه و گزارش حوادثی همچون سقوط خودرو افزود:«اساخت پهلوگاه اتوبوس در رفع ترافیک این مسیر و اجرای جدول نیز بر ایمن‌سازی حاشیه بزرگراهی مؤثر بوده و این محل به‌عنوان یکی از نقاط حادثه‌خیز منطقه رفع خطر شده است. در نظر سنجی از شهروندان و رانندگان عبوری مشخص شد که میزان قابل توجهی از آنها از اجرای این پروژه رضایت داشته اند.»

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۴ رفع گره‌های ترافیکی، ارتقاء ضریب ایمنی بزرگراهی، کاهش و روان‌سازی بار ترافیکی در معابر شهری، افزایش ظرفیت شبکه ارتباطی و کاهش زمان تأخیر سفرهای درون‌شهری را از مهم‌ترین اهداف طراحی و اجرای اصلاح هندسی تقاطع‌ها برشمرد که با تعامل، همفکری و کسب مجوزهای لازم از سوی پلیس راهور انجام می‌شود.