«لوک خوش‌شانس» هم اگر یک روز به مجموعه اسب‌سواری نوروزآباد می‌آمد، حتماً قبل از سوار شدن بر اسب باهوش خود «جالی جامپر» نگاهی به مربیان رشته اسبدوانی و شاگردان نوجوان و جوان می‌انداخت تا شاید روزی در زمین مانژ با آنها مسابقه دهد و دوباره شانس خود را امتحان کند.

همشهری آنلاین: مجموعه اسبسواری تفریحی و آموزشی نوروزآباد که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان اداره میشود در جنوب غرب تهران و ناحیه5 شهرداری منطقه18 واقع شده است. هدف از راهاندازی این مجموعه سوارکاری نوروزآباد کشف و پرورش استعدادهایی است که در مناطق مختلف پایتخت و بهویژه در جنوب شهر زندگی میکنند. «داود قربانپور» مدیر مجموعه سوارکاری درباره این مکان تفریحی و آموزشی بیشتر برایمان میگوید.
مجموعه اسبسواری نوروزآباد نشانی سادهای دارد. از بزرگراه 45 متری فتح وارد بلوار خلیجفارس شوید و بعد از آن 5 دقیقه مسیرتان را تا انتهای خیابان رهنما ادامه دهید تا به سردر بزرگ این مکان برسید. اینجا یکی از قدیمیترین و بزرگترین باشگاههای سوارکاری کشور است که سال 1351 راهاندازی شده و نامش را نیز از روستای همجوار خود یعنی «نوروزآباد» گرفته است. این مجموعه 600 هزارمترمربع مساحت دارد که از این میزان حدود 35درصد آن را فضای سبز و جنگلکاری و 120 هزارمترمربع آن را زمینهای زراعی کاشت جو و ذرت و بقیه آن را قسمتهای مختلف از جمله زمین چوگان، پیست کورس، مانژ اصلی مسابقات، مانژ تمرین و گرم کردن، اصطبلها و... تشکیل میدهد. اما در این محل 3 فضای ورزشی دیگر غیر از سوارکاری وجود دارد؛ از جمله استخر، زمینهای تنیس روی میز و والیبال که دراختیار علاقهمندان به این رشتههای ورزشی قرار میگیرد.

 استعدادیابی و آموزش

«داود قربانپور» مدیر مجموعه میگوید: «در این مجموعه، مربیان باسابقه فدراسیون سوارکاری با کولهباری از مهارت و تجربه در خدمت شهروندان هستند تا فرزندانشان را در سطوح مختلف پایه تا قهرمانی آموزش دهند.»