درگزارش دنباله‌دار پیش‌رو از افرادی برایتان نوشتیم که در ایام تعطیلات نوروزی در محل خدمت حاضرند تا شهر و شهروندان در آرامش، رفاه و امنیت بمانند. آدم‌های متعهدی که حتی در لحظه تحویل سال دوراز خانه‌وخانواده‌اند اما همه این سختی‌ها را به جان می‌خرند تا بلکه در گوشه‌ای از شهر کاری انجام دهند و آرامش را به مردم هدیه کنند.

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی : محمد احمدی، سرپرست پایگاه اورژانس منطقه ١٨ است. او ٣٧ سال دارد و در طول ١٦ سالی که در اورژانس به شهروندان خدمت می‌کند حوادث تلخ و شیرینی را تجربه کرده است. البته همسرش «طاهره محمد زاده» که سرپرستار بخش آی سی یو بیمارستان شهدای هفتم تیر است مانند او این تجربه را دارد که در تعطیلات نوروزی و حتی لحظه سال تحویل در محل کارش حاضر باشد.

احمدی با مرور خاطرات ذهنش یکی را برای ما تعریف کردو گفت:«چند سال پیش‌روز ٢٩ اسفند ماه در کمپ‌های نوروزی کنار اتوبان مستقر شده بودیم تا به مسافران خدمت کنیم، اما همان روز یک اتوبوس حامل مسافر با خودروی مقابلش تصادف کرد و اوضاع بحرانی شد.خوشبختانه تصادف آن طور که فکر می کردیم نبود و فقط خسارت مالی به وجود آمده بود.»

او ادامه داد:«من و همکارانم فوری به محل اعزام شدیم همه مسافرها مات و مبهوط کنار جاده سرگردان بودند و نمی‌دانستند که چه می‌شود، ماموران راهور آمده بودند تا نظر کاشناسان اورژانس را دریافت کنند. یک نفر از مسافرها حال خوبی نداشت. اگر این بیمار به بیمارستان منتقل می‌شد، هر دو خودرو باید به پارکینگ راهور انتقال پیدا می‌کردند و مسافران سرگردان می‌شدند.»

سر پرست پایگاه اورژانس منطقه18 از حس و حال مسافران و شرایط به وجود آمده صحبت کرد و گفت:« وقتی بیمار را معاینه کردیم، متوجه شدیم که حالش خوب است و مشکلی ندارد. باز با این حال از او سوال کردیم، آیا می‌خواهید به بیمارستان بروید وقتی دید که همه مسافرها چشم انتظارندو نگران، گفت نه نیازی نیست حالم خوب است. برای همین برگه رضایت نامه بیمار را امضا کردیم و دست راهور دادیم تا آنها بتوانند به سفر خود ادامه دهند و لحظه تحویل تحوی سال کنار خانواده‌شان باشند و گرنه طبق قانون باید اتوبوس به پارکینگ انتقال پیدا می کرد و معلوم نبود که تکلیف مسافرانش چه می شود.»

او در پایان از شهروندانی که در ایام نوروز به مسافرت می روند درخواست کرد تا در جاده ها با سرعت مطمئن و قابل کنترل حرکت کنند تا دچار حادثه نشوند و برای دیگران نیز دردسر درست نکنند.