رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه١٨ از برگزاری مسابقه برترین فضای سبز شهروندی در محدوده نواحی ٧‌گانه خبر داد.

 همشهری آنلاین _ مریم قاسمی : فضای سبز و دار و درختان شهر و محله به جز زیبایی و طراوت بخشیدن به فضای شهر و محله، آثار مثبت زیادی در روح و کالبد شهر و افزایش انرژی و روحیه شهروندان دارد، بنابراین حفظ و افزایش فضاهای سبز محلی و شهری در دستور کار مسئولان شهرداری منطقه١٨ قرار گرفته و به گفته مهندس علیرضا عبدی، انجام این امور به افزایش رضایت‌مندی و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان درکوتاه مدت و بلند مدت منجر خواهد شد.

رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه١٨ درباره برخی اقدامات پیش‌روی این حوزه در سال ١٤٠١ گفت:«در اولین مرحله قصد داریم وظیفه و مسئولیت نگهداری از فضای سبز و درختان مقابل و جلوی منازل و مغازه‌ها را به خود مردم و ساکنان محله واگذار کنیم. در اجرای این طرح چند هدف را توامان دنبال می‌کنیم. اول اینکه حس مسئولیت‌پذیری و حقوق شهروندی را در بین مردم بالا ببریم و خودشان میل و اشتیاق بیشتری برای حفظ و نگهداشت فضاهای سبز محل زندگی و کسب‌وکارشان داشته باشند. دوم اینکه با همکاری وکمک مردم نمی‌گذاریم تا درختان و فضای سبز آسیب ببینند و با دقت و هوشیاری شهروندان از بروز آفت‌ها و خسارت به فضاهای سبز جلوگیری خواهد شد.»

علیرضا عبدی درباره دیگر اهدافی که اداره فضای سبز دنبال می‌کند گفت:«مهم‌ترین هدفی که داریم این است که با حفظ و توسعه فضاهای سبز در محل زندگی و کار حس سر زندگی و نشاط را در بین شهروندان بیشتر کنیم. همانگونه که روانشناسان و محققان در مقالات علمی و پژوهشی بارها مطرح کرده‌اند، آشتی با طبیعت و پیوند خوردن با آن و رسیدگی به درختان و گیاهان و به‌طورکلی فضای سبز نقش و تاثیر بسزایی در کاهش استرس، نگرانی و افسردگی افراد دارد. همین که شهروندان مدت زمانی را به آبیاری و امور فضای سبز بگذرانند، از دغدغه‌ها و مشکلات روزمره فارغ شده و می‌توانند با انرژی و روحیه بیشتر برای امور روزانه و زندگی تصمیم بگیرند و حتی مشکلات پیش‌رو را کنار بزنند.»

رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه١٨ افزود:«از ماه مبارک رمضان تا پایان سال در هر فصل ضمن شناسایی شهروندان نمونه در احیاء، نگهداشت و توسعه فضای سبز در محل زندگی و محل کسب‌وکار
‌به برترین‌ها جوایز ارزنده‌ای تعلق گرفته و به صورت ویژه‌ای تقدیر خواهند شد. کارشناسان این اداره با انجام گشت‌های میدانی و همچنین با کمک معتمدان محله این افراد را شناسایی می‌کنند.»