همشهری آنلاین- جواد نصرتی: یوونتوس در شبی به‌یادماندنی با درخشش دل‌پیرو موفق شد رئال مادرید را شکست دهد و به دور بعد لیگ‌ قهرمانان اروپا صعود کند.

یوونتوس که بیش از چهل سال موفق نشده بود در مادرید از سد تیم رئال مادرید بگذرد چهارشنبه با گل‌زنی ستاره‌اش دو بر صفر رئال را درخانه مغلوب کرد و به دور بعد صعود کرد. در گلاسکو هم منچستر با گل‌زنی رایان گیگز توانست یک امیتاز از سلتیک بگیرد و صعود خود به دور بعد را تقریبا قطعی کند. بازی‌های چهارشنبه لیگ‌قهرمانان اروپا را می‌توان نوستالژیک‌ترین شب این رقابت‌ها دانست؛ ستاره‌های قدیمی همچون سال‌های پیش ناجی تیمشان شدند.

گروه H

یک گل در هر نیمه از کاپیتان یوونتوس کافی بود تا ستاره‌های کهکشان مادرید زیر درخشش خیره‌کننده دل‌پیرو سوسو بزنند. یوونتوس که از سال 1962 به در سانتیاگوبرنابئو به پیروزی نرسیده بود با درخشش دل‌پیرو از سد قهرمان 9 دوره لیگ‌ قهرمانان اروپا گذشت و به دور بعدی رقابت‌ها صعود کرد.

در این دیدار که رئال مادرید در آن تقریبا سایه‌ای از کهشکان همیشگشی‌اش بود دل‌پیرو ابتدا در دقیقه 17 نیمه اول با شوت از راه دور دروازه ایکر کاسیاس را باز کرد. در نیمه دوم هم ستاره دوست‌داشتنی یوونتوس از روی یک ضربه آزاد و در حالی که دیوار دفاعی تیم رئال مادرید به خاطر اشتباه کاسیاس در چیدن آن تقریبا هیچ‌کاره بود دروازه رئال‌مادرید را گشود. دل‌پیرو که سه روز بیشتر به تولد 34 سالگی‌اش نمانده است می‌توانست در این بازی هت‌تریک کند اما ضربه زیبای او به آرامی و با فاصله‌ای ناچیز از کنار دروازه بیرون رفت تا کهکشان بی‌فروغ مادرید، بیش‌ از این در خانه تحقیر نشود.

در دیگر بازی این گروه زنیت با نتیجه دو بر صفر از سد باته گذشت. در این گروه یوونتوس با 10 امتیاز در صدر جدول است و رئال مادرید به شش امتیاز این تیم را تعقیب می‌کند.

گروه E

رایان گیگز در شب ستاره‌های کهنه‌کار لیگ‌قهرمانان اروپا در دقایق پایانی بازی با سلتیک با تک‌امتیازی که برای منچستر به ارمغان آورد این تیم را به صعود به مرحله بعد نزدیک‌تر کرد. گیگز در دقیقه 84 بازی گلی را که مک‌دونالد در دقیقه 13 برای سلتیک زده بود پاسخ داد و یک امتیاز حساس برای منچستر به دست‌ آورد. حالا با این حساب منچستر برای صعود به دور بعد تنها یک امتیاز دیگر نیاز دارد و سلتیک باید برای رسیدن به مقام سومی و حضور در جام یوفا با آلابورک مبارزه کند.

در دیگر بازی این گروه آلابورک و ویارئال دو بر دو مساوی کردند. منچستر و ویارئال در این گروه هر دو به هشت امتیاز به ترتیب اول و دوم هستند.

گروه G

در گروه G آرسنال و فنرباغچه د رورزشگاه آرسنال در لندن به مصاف هم رفتند که در نهایت بازی بدون گل مساوی به پایان رسید. در دیگر بازی این گروه هم دینامو و پورتو به مصاف هم رفتند که پورتو موفق شد با نتیجه دو بر یک از سد دینامو بگذرد.

آرسنال با 8، پورتو با 6 و دینامو با 5 امتیاز تیم‌های اول تا سوم این گروه هستند و فنرباغچه با تنها دو امتیاز در قهر جدول قرار دارد.

گروه F

بایرن مونیخ در شبی که فرصت داشت صعود خود را به دور دوم قطعی کند نتوانست از سد فیورنتینا بگذرد و با این تیم یک یک مساوی کرد. لیون فرانسه هم که دیگر مدعی صعود از گروه به شمار می‌رود موفق شد با نتیجه دو بر صفر از سد استوا بگذرد و به صدر جدول صعود کند.

در این گروه لیون و مونیخ با هشت امتیاز اول و دوم هستند و فیورنتیان با 3 و استوا با 1 امتیاز تیم‌های بدون امید جدول هستند.