مدیرکل سلامت شهرداری تهران از راه‌اندازی شورای راهبردی دبیرخانه سالمندان شهر تهران و شناسایی سالمندان نیازمند خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به راه اندازی شورای راهبردی دبیرخانه سالمندان شهر تهران گفت: سالمندان یکی از گروه‌های خاص جامعه محسوب می‌شوند و با توجه به اینکه جمعیت سالمندی در شهر تهران رو به افزایش است، توجه به چالش‌های سالمندی در برنامه ریزی شهری بر اساس مصوبه شهر دوستدار سالمند ابلاغی سال ۱۳۹۱ و دستورالعمل چگونگی ارائه خدمات و تسهیلات به سالمندان ابلاغی ۱۴۰۰ حائز اهمیت است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری در حوزه سالمندان ادامه داد: اولین گام در این زمینه تشکیل و راه اندازی شورای راهبردی دبیرخانه سالمندان شهر تهران بود. ما تلاش کردیم تا برای توسعه کنشگری فعال سالمندان و توانمندسازی آنان نیز گام‌هایی برداشته شود.

صاحب با اشاره به توسعه کانون سالمندان شهر تهران، ارائه بسته‌های تشویقی و حمایتی ویژه سالمندان به عنوان یکی دیگر از برنامه های شهرداری پایتخت بیان کرد: برگزاری انتخابات کانون و  انتخاب کنشگران فعال این حوزه، شناسایی سالمندان تنها و دچار انزوا در سطح کلیه محلات شهر تهران از طریق خانه‌های سلامت و  همچنین راه اندازی مرکز فرآهنگ(سرای سالمندی) مرکز روزانه ارتقا سلامت و افزایش نشاط سالمندان از دیگر اقداماتی بود که در این دوره مدیریت شهری انجام شده است.

بنا بر اعلام سایت شهر، او با اشاره به شناسایی سالمندان نیازمند و کم برخوردار از سوی اعضای کانون سالمندان محله به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری تهران بیان کرد: افزایش مشارکت سالمندان در فعالیت‌های اجتماعی، ورزشی و ... با انجام ویژه برنامه‌های بازی سالمندی، برگزاری تورهای گردشگری-تفریحی سلامت، پیاده روی سالمندان و جشن خاطره بازی سالمندان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته مدیرکل سلامت شهرداری تهران؛ پیگیری و نظارت بر دسترسی به خدمات اولیه سلامت به ویژه در محلات کم برخوردار نیز از دیگر برنامه‌های تبدیل تهران به شهر دوستدار سالمند است.