تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴

بعد از ۱۷سال، سامانه‌های تلفنی نظارت مردمی ‌۱۳۷ و ۱۸۸۸ با هم ترکیب شدند و سامانه «۱۳۷پلاس» با استفاده از فناوری روز تشکیل شد. این سامانه که از فضای مجازی و اپلیکیشن‌های تلفن همراه هم برای دریافت پیام‌های مردمی استفاده می‌کند، امکانات جدیدی را در اختیار شهروندان می‌گذارد تا پیام‌های خود را به اطلاع مدیریت شهری برسانند.

در بخشی از این سامانه می‌توان شماره تلفن همراه را حذف کرد تا کسانی که قصد ارسال پیام‌های مربوط به مبارزه با فساد را دارند، بتوانند پیام خود را به‌صورت ناشناس ارسال کنند. علاوه‌بر این، سرعت پاسخگویی به شهروندان که باعث معطلی آنها در تماس‌های تلفنی می‌شد، با فناوری‌ جدید کاهش یافته است.

راه‌اندازی سامانه جدید نظارت مردمی که سابقه‌ای از سال‌های ۸۴ و ۸۵ دارد، باعث نوسازی عملکرد آن شد. تا کنون بخش آزمایشی این سامانه، میزان رضایتمندی شهروندان را از ۷۰درصد به ۹۵درصد رسانده است.

گزارش: مرجان حسینی

تصویر: امیر پناه‌پور

تدوین: مسعود ساکی

منبع: همشهری آنلاین