همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی فوتبال در پایان تمرینات تیم ملی در خصوص رفتار نیکبخت، حضور باقری در تیم و بازی با تیم قطر توضیحاتی داد

به گزارش فارس، علی دایی در باره علت عدم حضور هافبک پرسپولیس در اردوی تیم و سفر به قطر اظهار داشت: نیکبخت را به دلیل عملکرد خوبش به تیم ملی دعوت کردم. وی هنگام سفر به قطر با تاخیر به فرودگاه آمد و اعلام کرد گذرنامه‌اش در هتل المپیک جا مانده است، به همین دلیل به او اجازه دادیم برود و گذرنامه‌اش را از هتل بیاورد. وی ادامه داد: پس از آنکه نیکبخت از جمع ما جدا شد، به اردو بازنگشت و به تماس های مسئولان نیز پاسخی نداد، بنابر این قضاوت در خصوص این بازیکن را به مردم واگذار می‌کنم. [پشت پرده نرفتن نیکبخت به قطر] سرمربی تیم ملی تاکید کرد: متاسفانه وی در حالی که اعلام کرده بود می‌خواهد گذرنامه‌اش را بیاورد به یکباره ناپدید شد.

دایی با اشاره به روند تمرینات گفت: امروز اولین جلسه تمرینی خود را بعد ازدیدار با قطر برگزار کردیم و سعی می‌کنیم تا دیدار حساس‌ برابر امارات با پیگری منظم جلسات تمرینی به بهترین شرایط برسیم.

وی افزود: به زودی شش لژیونر به جمع ما اضافه خواهند شد و یکشنبه آینده راهی امارات می‌شویم. در این جلسه تمرینی غلامرضا رضایی به دلیل سرماخوردگی نتوانست تمرین کند و به وی اجازه دادیم استراحت کند.

سرمربی تیم ملی گفت: تا قبل از 29 آبان که قرار است با امارات بازی کنیم هیچ بازی دوستانه‌ای برگزار نخواهیم کرد. بازی با کویت لغو شده است.

کاپیتان سابق تیم ملی در باره نحوه دعوت از بازیکنان جدید به اردوی تیم ملی خاطرنشان کرد: در خصوص جذب بازیکنان جدید وظیفه خود را انجام دادیم، زیرا معتقدم بهترین‌ها دعوت شده اند، اگر چه نفرات دیگری هستند که می‌توانند دعوت شوند. سعی داریم با همه نفرات به امارات برویم بنابر این با 27 بازیکن راهی دوبی می‌شویم.

دایی در خصوص کاپیتان جدید تیم ملی گفت: کریم باقری در اوایل دیدار با قطر به دلیل اینکه چندین سال از تیم ملی دور بود، هماهنگ ظاهر نشد؛ اما با گذشت زمان اعتماد به نفس لازم را بدست آورد و خیلی خوب تیم را رهبری کرد. معتقدم وی از بهترین‌های تیم ملی در آن دیدار دوستانه بود.

دایی در خصوص برگزاری دیدار دوستانه در اسپانیا گفت: تیم ملی در اردوی اسپانیا با تیم منتخب باسک دیدار می‌کند و در واقع ما به انجام چنین بازی‌هایی نیاز داریم. باسک متشکل از بهترین‌ تیم‌هاست و فکر می‌کنم آن مسابقه دوستانه برای تیم ملی مفید باشد تا بازیکنان با رویارویی با این تیم اعتماد به نفس‌شان بیشتر شود.

وی افزود: در این مدت فقط با قطر یک بازی دوستانه برگزار کردیم و با وجود آنکه مسابقات لیگ بازیکنان تیم ملی را خسته کرده بود؛ اما کسی چنین موضوعاتی را مطرح نکرد و من متاسفم که کسی از انگیزه بالا و غیرت بالای بازیکنان جوان تیم ملی که مقابل قطر به میدان رفته و نتیجه خوبی گرفتند، صحبت نمی‌کند.

دایی خاطرنشان کرد: کادر فنی تیم ملی هر گز دوست نداشت بعد از دو روز از مسابقات لیگ دیدار دوستانه‌ای را برگزار کند؛ اما با قطر بازی کردیم و با وجود همه مشکلات در خانه حریف به پیروزی رسیدیم.