گروه ورزشی: همزمان با انجام تمرینات تیم ملی فوتبال ایران در دبی ملی‌پوشان امارات هم برای بازی حساس روز چهارشنبه آماده می‌شوند.

امارات همان رقیب همیشه مغلوب فوتبال ایران است و بازیکنان تیم ملی این کشور پیش از کسب نتیجه پیروزی و حتی تساوی تنها به افتخار گشودن دروازه ایران می‌اندیشند. گلزنی مقابل ایران برای ستاره‌هایی مثل اسماعیل مطر و فیصل خلیل در این سال‌ها به یک آرزوی دور از دسترس تبدیل شده اما بازی چهارشنبه‌شب شرایط بی‌سابقه‌ای برای تیم میزبان خواهد داشت.

تیم ملی فوتبال امارات که با حضور برونو متسو، ‌مربی صاحب‌نام فرانسوی وارد رقابت‌های مقدماتی شد در این مرحله دو شکست خانگی را مقابل کره شمالی و عربستان پذیرفت. از دست رفتن 6 امتیاز خانگی در ابتدای کار ناامیدکننده بود. آنها در سومین بازی مقابل کره‌جنوبی هم مغلوب شدند و حالا بدون امتیاز در آخرین نقطه جدول گروه قرار دارند. ظاهرا با شرایط فعلی، تیم ملی امارات شانسی برای صعود به رقابت‌های جام جهانی نخواهد داشت اما رسانه‌های این کشور بازی با ایران را آخرین روزنه امید می‌دانند.

روزنامه البیان روز گذشته در این خصوص نوشت: «‌بازی با ایران را باید با عنوان زندگی دوباره امیدها بشناسیم. اگر از این بازی نتیجه نگیریم دیگر هیچ امیدی باقی نمی‌ماند و کار در مرحله مقدماتی تمام خواهد شد. فوتبال امارات به پیروزی در این بازی نیاز دارد.»

بازی با ایران سومین دیدار خانگی

 تیم ملی امارات در مرحله مقدماتی به شمار می‌رود. نقطه ضعف این تیم در خط دفاع است. کره شمالی و عربستان در خاک امارات موفق به عبور از این خط دفاع و گشودن دروازه تیم میزبان شدند. با این شرایط طبیعتا اماراتی‌ها هم امید زیادی برای مقاومت در تقابل با ستاره‌های خط میانی و خط حمله تیم ملی ایران نخواهند داشت.

تمرینات تیم ملی امارات

دومنک در تمرینات اخیر فشار زیادی به هافبک‌های تیمش وارد کرده است. کنترل توپ در کمترین زمان ممکن،‌ تبادل پاس‌های صحیح در کوتاه‌ترین زمان ممکن و تحت فشار قرار دادن بازیکنان حریف در زمان از دست رفتن توپ اصلی‌ترین برنامه مربی فرانسوی در تمرینات اخیر بوده است. دومنک اعتقاد دارد قدرت تیم ملی ایران در مرکز زمین است و باید هافبک‌های هجومی این تیم را از کار انداخت. او همچنین برنامه ویژه‌ای  برای  استفاده از ضد حملات دارد. مربی فرانسوی معتقد است در خانه هم می‌توان برای گشودن دروازه ایران به ضد حملات امیدوار بود و فرصت انتقال توپ به مهاجمان سرنوشت‌ساز است.»

با توجه به تمرینات اخیر ترکیب

تیم ملی امارات در بازی چهارشنبه شب به این شکل پیش‌بینی می‌شود:
على ماجد ناصر در خط دروازه قرار می‌گیرد. محمد قاسم و فارس جمعة در مرکز دفاع قرار می‌گیرند. عادل عبدالعزیز و حیدر آلو در دو جهت خط دفاع بازی می‌کنند.

علی عباس ونواف مبارک در مرکز خط میانی قرار می‌گیرند. این دو بازیکن وظیفه تخریب بازی هافبک‌های ایران و پوشش پشت محوطه جریمه را برعهده دارند. علی الوهیبی و اسماعیل الحمادی در دو جناح بازی می‌کنند و  محمد الشحی و اسماعیل مطر زوج خط حمله این تیم را شکل می‌دهند. عبدالرحیم جمعه کاپیتان تیم ملی امارت هم مصدومیت را پشت‌سر گذاشته و احتمالا از ابتدا در زمین قرار می‌گیرد. این بازیکن ممکن است جانشین یکی از هافبک‌های میانی شود.

برنامه‌های ویژه دومنک

 سرمربی فرانسوی تیم ملی امارات در تمرینات این تیم توجه ویژه‌ای به حرکات مدافعان و هافبک‌های مرکزی دارد. دومنک در تمرینات اخیر بازیکنان با سابقه و باتجربه را در خط میانی قرار داده و از آنها خواسته با فشار و تمرکز مقابل هافبک‌های خلاق ایران بازی کنند.
برنامه اصلی دومنک تجمع بازیکنان در مرکز زمین است. او از هافبک‌های میانی تیمش خواسته است بازی هافبک‌های هجومی ایران را مختل کنند.

در خط دفاعی هم مربی فرانسوی برنامه‌های ویژه‌ای دارد. دومنک معتقد است سرعت مهاجمان ایران برای اماراتی‌ها خطرساز خواهد بود و بازیکنان این تیم باید به خط دروازه نزدیک‌تر شوند تا امکان استفاده از فضاهای پشت مدافعان برای مهاجمان تیم ملی ایران ایجاد نشود.

کاپیتان امارات: فرصتی برای اشتباه نداریم

 کاپیتان تیم ملی امارات با اشاره با بازی حساس روز چهارشنبه مقابل ایران گفت: «این آخرین امید ماست. اگر به 3 امتیاز بازی با ایران دست پیدا نکنیم امیدی برای صعود باقی نمی‌ماند.»

عبدالرحیم جمعه اضافه کرد: «پس از موفقیت نوجوانان و جوانان باید سومین پیروزی فوتبال امارات را در تیم بزرگسالان رقم بزنیم البته باید بپذیریم که روز سختی مقابل ایران خواهیم داشت.»

کاپیتان تیم ملی امارات اضافه کرد: «ما فشار زیادی را احساس می‌کنیم چون همه به این بازی و پیروزی فکر می‌کنند. می‌دانیم که باید ایران را مغلوب کنیم. رسیدن به جام جهانی اهمیت زیادی دارد. حتی اگر بتوانیم در گروه، سوم باشیم خیلی خوب است. می‌توانیم با این پیروزی به جمع سه تیم برسیم. همه بازیکنان اهمیت مسابقه با ایران را درک می‌کنند.»
عبدالرحیم جمعه گفت: «ایران تیم بزرگ و پرستاره‌ای است. بازیکنان این تیم را به خوبی می‌شناسیم. تعدادی از آنها در لیگ امارات بازی می‌کنند و تعدادی از اروپا آمدند. مقابل این تیم پرستاره فرصتی برای اشتباه نداریم.»