گروه‌ ورزشی: حاشیه به وجود آمده در دیدار امارات و ایران، حتی با گذشت چند روز پس از برگزاری این دیدار حساس، متن آن را نیز شدیدا تحت‌تاثیر قرار داده است.

 موضوعی که از ترک هتل شب قبل از بازی با امارات توسط دو لژیونر اسپانیایی فوتبال کشورمان، جواد نکونام و مسعود شجاعی پرده بر می‌دارد.

طبق اخباری که البته چند روز پس از انجام بازی امارات و ایران به مطبوعات ایران رسید نکونام و مسعود شجاعی اردوی تیم‌ملی را شب قبل از بازی با امارات ترک می‌کنند و بدون اجازه سرمربی و سرپرست تیم‌ملی، صبح بازی، خودشان را به اردو می‌رسانند این امر طبق اخبار شنیده‌شده به شدت موجب ناراحتی کادر فنی و سرپرست تیم‌ملی شد.

حتی در این رابطه گفته شد که علی دایی قصد نداشته نکونام و شجاعی را در ترکیب تیم‌ملی ایران برابر امارات قرار دهد اما با وساطت برخی اطرافیان و مسئولان فدراسیون، سرمربی تیم‌ملی از تصمیم تنبیهی‌اش در قبال شجاعی و نکونام خودداری کرده است.
کادر فنی تیم‌ملی اما در رابطه با این موضوع و مطرح شدن خبر اخیر، شدیدا واکنش نشان می‌دهد و آن را تکذیب می‌کند.

بهزاد غلامپور، مربی دروازه‌بان‌های تیم‌ملی درخصوص ترک هتل توسط نکونام و شجاعی می‌گوید:‌ «شایعه است، شایعه. واقعا نمی‌دانیم این موضوع چطور و توسط چه کسانی ساخته می‌شود تا سوژه جدید فراهم شود.»

هومن افاضلی دیگر مربی تیم‌ملی نیز از شنیدن چنین مواردی تعجب می‌کند و به همشهری می‌گوید:‌ «من به عنوان یک فرد حاضر در اردوی تیم‌ملی تمام بازیکنان را شب قبل و صبح روز بازی رؤیت کردم. مسائلی که برخی‌ درخصوص ترک‌ هتل توسط شجاعی و نکونام نوشتند اصلا صحت ندارد و مطمئن باشید اگر ترک هتل توسط دو بازیکن تیم‌ملی انجام نشده بود آن را با مطبوعات مطرح می‌کردیم.»

نکونام: شماره شش را تقدیم باقری کردم

کاپیتان سابق تیم‌ملی در دیدار با امارات، پیراهن شماره شش خودش را برتن کریم باقری دید در کنار این موضوع  شایعه ترک هتل توسط نکونام و شجاعی شب قبل از دیدار با امارات، موضوعی بود که در صورت اثبات آن، نکونام قطعا با مشکلات بزرگی مواجه می‌شد. جواد نکونام اما در گفت‌وگویی با همشهری به شدت خبر اخیر در مورد ترک هتل به اتفاق مسعود شجاعی را تکذیب می‌کند و می‌گوید: «من و نکونام راس ساعت 1:30 بامداد به امارات رسیدیم بنابراین چطور امکان دارد که در فاصله چند ساعت باقیمانده تا دیدار با امارات، اردوی تیم‌ملی را ترک کنیم؟ به هرحال سرپرست و کادر فنی، در جریان کامل پرواز ما در امارات بودند. من و شجاعی پس از رسیدن به امارات، فورا خودمان را معرفی کردیم و در هتل به استراحت پرداختیم تا فردای آن روز یعنی در روز دیدار با امارات، آماده بازی با امارات باشیم.»

هافبک تیم‌ملی که از انتشار خبر ترک هتل پیش از دیدار با امارات ناراحت و عصبانی به نظر می‌رسد، می‌گوید: «واقعا بیان این موضوع خنده‌دار است که من و شجاعی صبح دیدار با امارات، بدون اعتنا به مقررات اردو خودمان را به کادر و سرپرست تیم‌ملی معرفی نکنیم و فکر می‌کنم فقط رویا‌پردازان این شایعه و دروغ را در مورد ترک هتل توسط من و شجاعی نوشته‌اند و احتمالا در خوابشان چنین موضوعی را طراحی کرده‌اند.

نمی‌دانم چرا باید شب قبل از بازی‌ هتل را ترک کنیم. مگر فوتبال محلات است که شب قبل از بازی اردوی تیم‌ملی را ترک کنیم. برای من باقی ماندن و حضور در اردو اصلا سخت نیست چون پیش از این هم بارها در هتل حضور داشتم و بازیکن حرفه‌ای هستم.

من جواد نکونام هستم و به دلیل حرفه‌ای بودن هیچ‌گاه کار غیرعادی انجام نمی‌دهم. به هر حال من فکر می‌کنم تیم‌ملی، باید حاشیه‌ داشته باشد که برخی روزنامه‌ها به آن بپردازند تا کارشان رونق بگیرد.»

نکونام ادامه می‌دهد: «به نظر من، مطرح‌کردن ترک هتل توسط من و شجاعی هدفدار بوده، چون من فکر می‌کنم عده‌ای قصد دارند من را مقابل علی دایی قرار دهند اما باید به آن عده بگویم، اگر تاکنون قواعد حرفه‌ای را رعایت نمی‌کردیم به اوساسونا نمی‌رفتم تا در لالیگا بازی کنم.»

نکونام به کالبد‌شکافی یک موضوع دیگر می‌پردازد؛ موضوعی که یکی از سوژه‌های اصلی پیش از دیدار ایران و امارات محسوب می‌شد.

شماره 16 جدید تیم‌ملی می‌گوید: «شماره شش را از من نگرفتند در واقع شب قبل از بازی با امارات علی دایی، شماره شش را به من داد اما من آن را تقدیم کریم باقری کردم چون باقری الگوی من بوده و همواره برای ایشان احترام خاصی قائل بوده و هستم.»

هافبک تیم‌ملی در موضوعی دیگر، به بررسی دیدار امارات و ایران می‌پردازد و می‌گوید: «بازی خوبی نبود، متاسفانه در آن دیدار نمایش ضعیفی داشتیم ولی خوشحالم که تیم‌ملی در یکی از بدترین روزهای خودش هم شکست‌ناپذیر است. امارات در دیدار برابر ما انگیزه زیادی داشت. ما بازی را بد شروع کردیم. هرچند که اعتقاد دارم یک امتیاز هم در زمین حریف نتیجه بدی محسوب نمی‌شود. روند خوبی را در پیش گرفتیم و من شک ندارم با این روند، راحت با تیم‌ملی به جام‌جهانی صعود خواهد کرد.»

تورنمنت عمان؛  اولین برنامه تیم‌ملی

تمرین تیم‌ملی برای شرکت در تورنمنت عمان، اواخر آذر‌ماه آغاز خواهد شد.  به گفته مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال تورنمنت عمان از تاریخ 17 تا 19 دسامبر آغاز خواهد شد. به نظر می‌رسد با توجه به برنامه‌ریزی فشرده دیدارهای لیگ، فرصت چندانی برای تمرین بازیکنان تیم‌ملی پیش از حضور در تورنمنت عمان وجود نداشته باشد.

کد خبر 69139

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز