مرد رمال با شناسایی طعمه‌هایش در مقابل دادگاه‌ها و کلانتری‌ها، به سراغ آنها می‌رفت و با این ادعا که می‌تواند هر مشکلی را حل کند، از آنها کلاهبرداری می‌کرد

تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی کرج برای دستگیری این مرد 15 آبان و به‌دنبال شکایت زنی آغاز شد که مدعی بود مرد رمال به بهانه حل مشکلاتش از وی کلاهبرداری کرده است.

این زن به ماموران گفت: مدتی قبل، وقتی برای پیگیری پرونده‌ام به یکی از دادگاه‌ها رفته بودم، مقابل دادگاه با مردی آشنا شدم که مدعی بود هر مشکلی را حل می‌کند.

این مرد می‌گفت طلسمی در اختیار دارد که می‌تواند جریان رسیدگی به پرونده‌ام را به نفع من تغییر دهد و من که فکر می‌کردم با این طلسم مشکلاتم حل خواهد شد، مبلغی به او دادم و طلسم را از وی گرفتم.

اما بعد از مدتی وقتی همه چیز علیه من تمام شد فهمیدم همه ادعاهای او دروغ بوده و من در دام یک کلاهبردار گرفتار شده‌‌ام.

با اظهارات این زن، تحقیقات پلیسی برای دستگیری مرد رمال آغاز شد و کارآگاهان در جریان بررسی‌های تخصصی دریافتند این مرد سال‌هاست خانه‌اش را تبدیل به محلی برای رمالی و دعانویسی کرده و با فریب مردم پول هنگفتی به جیب زده است.

با این اطلاعات، دستور بازداشت متهم صادر شد و ماموران با محاصره محل زندگی مرد میانسال او را دستگیر کردند.

روزی 20 مشتری دارم

با انتقال متهم به اداره آگاهی، وی در بازجویی‌ها مدعی شد: چند سالی است که با رمالی و فالگیری هزینه زندگی‌ام را تامین می‌‌کنم.

من با پرسه زدن مقابل دادگاه‌ها، دادسراها و کلانتری‌‌ها، افرادی را که دارای مشکلات خانوادگی و قضائی بودند شناسایی می‌کردم و با این ادعا که کلید حل مشکل آنها در دستان من است، نقشه کلاهبرداری را عملی می‌‌کردم.

سپس آنها را به خانه‌ام می‌کشاندم و در ازای دریافت مبالغ مختلف، تکه کاغذی را در اختیارشان قرار می‌دادم و می‌گفتم به‌زودی همه مشکلات آنها حل خواهد شد.

سرهنگ عباس علیپور، جانشین پلیس آگاهی استان تهران، با اعلام این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد این مرد روزانه 15 تا 20 نفر را از این طریق شناسایی و با کشاندن به خانه‌اش، از آنها کلاهبرداری می‌کرده است.

وی ادامه داد: برخی از طعمه‌های این مرد به قدری ساده لوح بودند که چندین‌بار برای گرفتن طلسم و فال نزد او رفته و هربار مبالغ مختلفی را به این مرد پرداخت کرده بودند.