2 کارمند نمایندگی‌ فروش خودرو وقتی متوجه شدند مالک نمایندگی، بیمار است، نقشه شومی طرح کردند

آنها به بهانه پیش فروش خودرو 250 میلیون تومان از مشتریان نمایندگی کلاهبرداری کرده و پا به فرار گذاشتند.

راز کارمندان شیاد، زمانی فاش شد که یکی از طعمه‌های آنها به دادسرای ناحیه9تهران رفت و از آنها به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

این مرد میانسال در تشریح ماجرا به قاضی رودگر، بازپرس شعبه دوم دادسرا گفت: مدتی قبل برای خرید خودرویی به یکی از نمایندگی‌های فروش خودرو در تهران رفتم، در آنجا با مرد جوانی  آشنا شدم که خودش را مدیرعامل این نمایندگی معرفی می‌کرد.

او با بیان اینکه می‌تواند شرایطی را فراهم کند تا خودرو را به‌صورت قسطی بخرم، مبلغی را به‌عنوان پیش پرداخت از من گرفت و گفت تا چند روز دیگر خودرو را به من تحویل می‌دهد، اما بعد از گرفتن پول تا چند هفته به بهانه‌های مختلف زمان تحویل خودرو را به تاخیر می‌انداخت.

مرد شاکی در ادامه افزود: چند روز قبل وقتی که به دفتر نمایندگی رفته بودم متوجه شدم نمایندگی به‌علت فوت صاحب آن تعطیل است. آنجا بود که متوجه شدم مرد جوان که کارمند نمایندگی بود در غیاب مسئول خوشنام آن که به‌شدت بیمار بود، دست به کلاهبرداری زده است.

بعد از اظهارات مالباخته، به دستور بازپرس رودگر، تحقیقات پلیسی برای دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد. 

در حالی که تحقیقات ادامه داشت ماموران با شکایت‌های مشابه دیگری مواجه شدند که نشان می‌داد 2 نفر از کارمندان این نمایندگی با سوءاستفاده از بیماری صاحب‌کار خود اقدام به پیش فروش خودرو کرده و با کلاهبرداری از ده‌ها خریدار خودرو متواری شده‌اند.

با این اطلاعات، ماموران با چهره‌نگاری از مردان کلاهبردار جست‌وجو برای یافتن ردی از آنها را ادامه دادند و مدتی بعد از طریق اطلاعات به دست آمده از مخبران خود موفق شدند مخفیگاه کارمند جوان را شناسایی و او را دستگیر کنند.

این مرد در بازجویی‌ها لب به اعتراف گشود و گفت: بعد از آنکه از بیماری مالک نمایندگی اطلاع پیدا کردم، با همدستی یکی از دوستانم نقشه‌ای برای کلاهبرداری از خریداران خودرو طراحی کردیم، به این ترتیب به بهانه پیش فروش خودرو، مبلغی به‌عنوان پیش پرداخت می‌گرفتیم سپس به بهانه‌های مختلف زمان تحویل خودرو را به تاخیر می‌انداختیم اما بعد از فوت صاحب نمایندگی احساس کردیم که به‌زودی ماجرای کلاهبرداری‌هایمان لو می‌رود و به همین خاطر تصمیم گرفتیم پا به فرار بگذاریم.

بازپرس رود‌گر، روز گذشته با بیان اینکه متهم به کلاهبرداری 250 میلیونی اعتراف کرده است، گفت: تحقیقات پلیسی و قضائی برای دستگیری متهم دیگر پرونده ادامه دارد.

کد خبر 68514

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز