مانیل: از این پس تبریک گفتن سال نو در فرودگاه‌های مانیل ممنوع خواهد بود.

مقامات فرودگاهی می‌گویند کارمندان فرودگاه مجاز نیستند که در آستانه سال نو میلادی به مسافران تبریک بگویند.

به گفته آنها هنگامی که کارمندان سال نو را به مسافران تبریک بگویند، ممکن است این تصور ایجاد شود که آنها به دنبال دریافت انعام هستند و این همان خط قرمزی است که در همه فرودگاه‌های مانیل دنبال می‌شود.

طبق سیاست‌های فرودگاه، هرگونه دریافت انعام از سوی کارمندان ممنوع است و در صورت مشاهده تخلف، کارمند متخلف اخراج خواهد شد. این در حالی است که بسیاری از رسانه‌ها از قانون جدید تبریک نگفتن سال نو انتقاد می‌کنند و آن را نوعی ترویج بی‌احترامی به دیگران می‌دانند.

2 صندلی برای یک نفر

اتاوا: افراد چاق در کانادا از حق استفاده از 2 صندلی در هواپیما‌ها برخوردارند و تلاش شرکت‌های هواپیمایی برای لغو این قانون تا کنون راه به جایی نبرده است.

طبق قوانین شرکت‌های هواپیمایی باید به افراد بسیار چاق که نمی توانند روی یک صندلی به راحتی بنشینند، یک صندلی مجانی دیگر ارائه کرد.

این در حالی است که برخی از شرکت‌های هواپیمایی این قانون را به ضرر خود دانسته و سعی می‌کنند دست کم بخشی از هزینه بلیت صندلی رایگان را از مسافر‌های چاق بگیرند. اما دادگاه عالی حتی حاضر نیست درخواست آنها را بشنود و تاکید دارد که این حق باید برای افراد چاق محفوظ بماند.

این درحالی است که بسیاری از منتقدان این قانون معتقدند ارائه خدماتی از این دست منجر به ترویج چاقی می‌شود. آنها می‌گویند افراد چاق باید به فکر لاغر کردن خود باشند و در صورتی که در بخش‌هایی نظیر حمل و نقل هوایی برای آنها دردسر ایجاد نشود، کمتر به فکر لاغر کردن خود می‌افتند.

سرقت یک کامپیوتر در هر روز

لندن: دیروز اعلام شد که از  وزارتخانه‌های انگلیس در یکسال اخیر به طور متوسط روزانه یک دستگاه کامپیوتر حاوی اطلاعات  محرمانه سرقت شده است.

بر اساس این گزارش، بیشترین سرقت از وزارتخانه‌ بهداشت با 14 مورد سرقت صورت گرفته است. همچنین سال گذشته اطلاعات محرمانه 25 میلیون نفر از شهروندان این کشور در وزارتخانه‌های مختلف به دلایل فنی از بین رفت و دولت به طور رسمی مجبور به عذرخواهی شد.

دردسر خلاص گذاشتن خودرو

نیویورک: مردی که خودرو‌اش را در حالت خلاص پارک  و سگش را نیز در خودرو رها کرده بود به پرداخت جریمه‌ای سنگین محکوم شد.

این خودرو در سراشیبی پارک بود و با توجه به اینکه در حالت خلاص قرار داشت، ضربه پای سگ به ترمز‌دستی کافی بود تا خودرو حرکت کند و مستقیما وارد یک فروشگاه شود.

تلفن  ضد گلوله

مکزیکوسیتی: قرار داشتن تلفن همراه در جیب پیراهن یک مرد او را از مرگ حتمی نجات داد. ماجرا از این قرار بود که این مرد در حال چراندن گوسفندانش در علفزار بود که ناگهان صدای شلیک یک گلوله را شنید و روی زمین افتاد.

این مرد به خبرنگاران گفت: همه چیر آنقدر سریع اتفاق افتاد که نمی‌توانستم باور کنم این گلوله به سینه من برخورد کرده است و من همچنان زند‌ه‌ام.

وی ادامه داد: در حالی که درد شدیدی در سینه‌ام احساس می‌کردم، مطمئن بودم که به زودی خواهم مرد اما وقتی به خودم نگاه کردم حتی یک قطره خون هم ندیدم.

این مرد خوش شانس افزود: همیشه عادت داشتم که تلفن همراهم را در جیب شلوارم بگذارم اما بر خلاف همیشه این عادت را تغییر دادم و استفاده از جیب پیراهن برای تلفن همراه جان من را نجات داد.

گفتنی است گلوله‌ای که در تلفن همراه این مرد گیر کرده و به قلبش اصابت نکرد از تفنگ یک شکارچی  شلیک شده بود.