همشهری آنلاین ـ مریم باقرپور: شهردار منطقه ۲ دراینباره گفت: «تا چند سال پیش گود دریا با عمق بیش از ۳۵ متر، یکی از پرخطرترین گودهای تهران نام به شمار میآمد که با اجرای عملیات پایدارسازی، مشکلاتش تا حدودی رفع شد اما همچنان دردسرهایی برای شهروندان دارد که به دنبال رفعشان هستیم.»
«مهدی صالحی» حذف ۳متر از مسیر تردد عابران پیاده و خودروها از بلوار دریا به دلیل محصور شدن محل کارگاه و احتمال نشست زمین، مسدود شدن مسیر ورودی خودروها از بزرگراه هاشمی رفسنجانی(نیایش) و کنار گذر پل شهرداری با وجود ساخت دسترسی و قرار داشتن خیابان شهیدعباس اناری در بنبست را از تبعات منفی گود دانست و افزود: «در نتیجه حذف مسیرها و مسدود شدن معابر شاهد ترافیکهای زیاد بهویژه در ساعت تعطیلی مراکز آموزشی در اطراف گود هستیم. به همین دلیل شهرداری پیشقدم شده تا با ایمنسازی جدارههای گود مسیرها را باز کند.»
او اولویت نخست بازگشایی معبر را از خیابان شهید عباس اناری دانست و افزود: «در این خیابان مراکز آموزشی، بازار میوه و ترهبار و مجوعههای زیادی وجود دارد، به همین دلیل با ایمنسازی در گام نخست این خیابان باز میشود و تا پایان سال به مرور دسترسیهای دیگر ایجاد میشود.»
گود ایران زمین همچنان بلاتکلیف
شهردار منطقه ۲ درباره گود ایران زمین هم گفت: «متولی پروژه ایران زمین وزارت نفت بوده و بر اساس گزارشها این گود ایمن است.»
صالحی در پاسخ به اینکه چرا با وجود داشتن متولی ساختوسازی در آن صورت نمیگیرد افزود: «مجوز ساخت باید توسط شورای عالی شهرسازی صادر شود و گویا وزارت نفت پیگیر است که با پروانه قدیم ساختوساز را شروع کند که چنین مجوزی صادر نمیشود. به همین دلیل گود بلاتکلیف مانده است.»
گود دریا از ۱۴ سال پیش در یکی از پر ترددترین معابر منطقه ۲ به حال خود رها شده است.