مهدی آیینی: مرد کلاهبردار بعد از جست‌وجوی اینترنتی، یک پزشک و یک تهیه‌کننده تلویزیونی همنام خود را پیدا کرد و با استفاده از هویت آنها کلاهبرداری‌های میلیونی خود را آغاز کرد.

راز کلاهبرداری‌های این مرد زمانی فاش شد که زن جوانی به دادسرای ناحیه 5 تهران رفت و از مرد ناشناسی که خود را پزشک و تهیه‌کننده سریال‌های تلویزیونی معرفی کرده بود، به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

این زن به قاضی پسندیده - بازپرس شعبه 10 دادسرا- گفت: مدتی قبل که فرزندم را برای مداوا به مطبی در غرب تهران برده بودم، با پزشکی به نام محمود آشنا شدم که مدعی بود در زمینه ساخت سریال‌های تلویزیونی نیز فعالیت می‌کند.

وی افزود: محمود ادعا می‌کرد از طرف یکی از مسئولان رده بالای صدا و سیما ماموریت یافته است، یک سریال 52قسمتی را کلید بزند که داستان آن ماجرای عشق یک پسر و دختر جوان است که با مشکلات زیادی برای ازدواج با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند.

زن جوان ادامه داد: محمود ادعا می‌کرد برای ساخت این سریال دنبال سرمایه‌گذار می‌گردد و هر شخصی که در زمینه ساخت این سریال سرمایه‌گذاری کند، سود خوبی به دست می‌آورد چرا که صدا و سیما این سریال را به قیمت بالایی خریداری می‌کند.

به این ترتیب، محمود با چرب زبانی اعتماد مرا به دست آورد و10 میلیون تومان از من دریافت کرد و در ازای آن 2 فقره چک به من داد اما زمانی که برای نقد کردن آنها به بانک رفتم متوجه شدم چک‌های او بی‌محل هستند و آنجا بود که متوجه شدم محمود به طرز مرموزی ناپدید شده و هیچ خبری از او نیست.

بازپرس پسندیده، بعد از شنیدن اظهارات زن جوان به گروهی از کارآگاهان ماموریت داد، پرده از راز فعالیت‌های مرد کلاهبردار بردارند.

به این ترتیب ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند و در تحقیقات اولیه دریافتند نام و نام خانوادگی مردی که اقدام به صدور چک‌ها کرده با مشخصات یک پزشک و یک تهیه‌کننده سریال‌های تلویزیونی مشابهت دارد اما وی هیچ‌کدام  از آنها نیست.

به این ترتیب پزشکی که مرد کلاهبردار از هویت او سوءاستفاده کرده بود نیز برای شکایت به دادسرا آمد و از مرد کلاهبردار شکایت کرد. در ادامه تحقیقات، ‌ماموران با سرنخ‌هایی که از کلاهبردار فراری به دست آورده بودند، از طریق منابع خبری خود، سرانجام مرد کلاهبردار را دستگیر کرده و به اداره پلیس منتقل کردند.

روز گذشته، هنگامی که مرد کلاهبردار مقابل بازپرس پسندیده قرار گرفت، لب به اعتراف گشود و گفت: بعد از جست‌وجو در اینترنت توانستم دکتر و تهیه کننده‌ای را که همنام من بودند شناسایی کنم و به این ترتیب با معرفی خود به جای آنها، کلاهبرداری‌های خود را‌آغاز کردم.

بازپرس پرونده بعد از شنیدن اعترافات متهم، برای او قرار قانونی صادر کرد و به این ترتیب پرونده متهم برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.