همشهری آنلاین: رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت سوخت کشور از تصمیمات ویژه هیات نمایندگان رئیس‌جمهوری برای حل مشکل ترافیک تهران خبر داد و گفت ترافیک پایتخت سه ساله متحول می‌شود.

سردار محمد رویانیان، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی دوشنبه (4 آذر)در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در آخرین جلسه هیات نمایندگان ویژه رئیس‌جمهوری موضوع مشکلات ترافیکی تهران مطرح و مقرر شد طرح جامع ترافیکی مصوب شورای شهر تهران سریعا در شورای عالی ترافیک کشور بررسی و پس از تصویب قطعی به ستاد حمل و نقل و سوخت برای اقدامات و حمایت‌های لازم در چارچوب قانون توسعه حمل و نقل ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه به نظر ستاد حمل و نقل و سوخت کشور موضوع ترافیک باید به صورت چند مرحله‌ای و در اسرع وقت سامان یابد، تصریح کرد: آنچه مسلم است در صورت همنوایی و هماهنگی شهرداری‌ها و شوراهای شهر خصوصا در پایتخت، با مجموعه دولت می‌توانیم ظرف مدت 3 سال تحولات قابل توجهی در عرصه ترافیک تهران و کلانشهرها ایجاد کنیم.

رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت سوخت کشور با تاکید بر اینکه باید پیش از آنکه به دنبال مقصر بگردیم با هدف قرار دادن «مشکل» در کنار هم و با اتحاد مشکلات را برطرف کنیم، افزود: بر این اساس ستاد حمل و نقل و سوخت کشور 3 راهکار کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را برای ترافیک در نظر گرفته است.

راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ستاد حمل و نقل و سخت کشور برای حل مشکل ترافیک تهران

سردار رویانیان گفت: در بخش کوتاه ‌مدت اقدامات انضباطی و طرح‌های ضربتی، اصلاح هندسی و مدیریت کامل تقاطع‌ها و نصب پمپ‌های کوچک بنزین و CNG به صورت ثابت و سیار به طور جدی در دستورکار است.

وی تصریح کرد: در بخش میان مدت نیز ایجاد سامانه‌های هوشمند مدیریت ناوگان تاکسی و اتوبوسرانی، سامانه هوشمند کنترل تخلفات و ترافیک برای پلیس، ایجاد خطوط ویژه اتوبوسرانی به صورت شبکه‌ای و افزایش تعداد اتوبوس‌ها و ون‌ها در تهران در کنار توسعه جایگاه‌های بنزین برای کاهش ترافیک، مصرف سوخت و صفوف پمپ بنزین‌ها دیده شده است. از سوی دیگر در بخش بلندمدت نیز تحقق قانون توسعه حمل و نقل عمومی تا سال 1390 در دستور کار ستاد حمل و نقل و مصرف سوخت است.

طرح ویژه کوتاه مدت پلیس برای ترافیک تهران

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به دستور دو روز گذشته فرمانده ناجا در خصوص ساماندهی فوری ترافیک گفت: بر این اساس اقدامات تشدید کنترلی پلیس به صورت مقطعی با همکاری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت آغاز می‌شود.

وی در خصوص طرح ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت:‌ اجرای این طرح مقطعی و کوتاه‌مدت که بزودی در تهران آغاز می‌شود شامل بخشهای مختلفی است که از آن جمله می‌توان به انتخاب یک منطقه از تهران به صورت آزمایشی برای اجرای تمامی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی با استفاده از تمام ظرفیت‌های پلیس انتظامی و یگان امداد، سختگیری در اجرای طرح زوج و فرد و محدوده طرح ترافیک تهران با کمک نیروهای یگان امداد و انتظامی تا سال آینده که دوربین‌ها برای کنترل محدوده نصب می‌شود و ... اشاره کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه این اقدامات هرچند اقدامات اساسی بشمار نمی‌آیند ولی آغاز خوبی برای اقدامات کوتاه مدت تلقی می‌شود افزود: معتقدیم چنانچه عزمی ملی در کنار مدیریت شهر تهران تحقق یابد می‌توانیم تا سال 1390 شاهد تحولات جدی در عرصه ترافیک تهران باشیم.

وی تصریح کرد: جزئیات بیشتر این طرح پس از هماهنگی‌های لازم اعلام می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه پلیس باید از دوربین و تجهیزات الکترونیکی برای کنترل ترافیک استفاده کند گفت: حضور پلیس مقطعی و کوتاه‌مدت است تا شهرداری و ارگانهای دیگر دخیل در زمینه حمل و نقل و ترافیک بتوانند کارهای خود را به طور کامل انجام دهند.

وی با اشاره به مصوبه اخیر هیات نمایندگان ویژه رئیس‌جمهوری در خصوص واگذاری مدیریت حمل نقل و بار و مسافر در تهران و حومه آن به شهرداری تهران و ایجاد مدیریت واحد در بخش حمل و نقل پایتخت گفت:‌ اگر هر هر کدام از دستگاه‌ها وظیفه خود را درست انجام دهند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: اگر شهرداری تهران وظیفه خود را در زمینه ترافیک خوب انجام دهد تا 20 درصد ترافیک تهران سامان می‌یابد.

برچسب‌ها