نیمه‌ شب گذشته و در نخستین ساعت آغاز پنج‌شنبه ۶ مرداد، در پی بارش شدید و ناگهانی باران، سیلی مهیب منطقه امامزاده داوود را در برگرفت و خسارت‌های زیادی برجا گذاشت.  

همشهری آنلاین - سمیرا باباجانپور: نیروهای امدادرسان که در اولین فرصت در منطقه امامزاده داوود حضور یافتند اکنون نیز درگیر عملیات امدادرسانی هستند. تصاویر اولیه صبح امروز، پس از فروکش کردن آب و گل‌ولای، نشان از تخریب‌های گسترده در این منطقه دارد. 

فرهاد زینعلی دهیار روستای امامزاده داوود با اعلام اینکه سیل در ساعت ۱:۳۰ بامداد و طی ۲۰ دقیقه رخ‌ داد و بسیاری از مسافران و اهالی بومی و کارگران مستقر در این روستا گرفتار سیل شدند، می‌گوید: «الآن در وضعیت بحرانی هستیم و متأسفانه روستای امامزاده داوود در مسیر سیل قرار دارد و چنین فاجعه‌ای قابل پیش‌بینی بود.»

محمد بهشتی، مدیر آستان امامزاده داوود الحسنی (ع) نیز در خصوص سیل بامداد امروز می‌گوید: «سیل و گل‌ولای ناشی از آن سرداب امامزاده داوود (ع) را فرا گرفته و بخش زیادی از تأسیسات و فضای محیطی امامزاده تخریب شده است.»

او می‌افزاید: «طی سال‌های گذشته بارها از سوی وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران و ارگان‌های مربوط از مسیر سیل بازدید کرده‌اند و پاک‌سازی مسیر رودخانه صورت گرفته بود. در سیل بامداد امروز خودروهای مسافران و خودروهایی که در حاشیه رودخانه پارک شده بود مسیر سیل را به سمت امامزاده تغییر داد که همین موجب خسارات فراوان شد.»

بهشتی در خصوص فرورفتگی حیاط امامزاده تصریح می‌کند: «رودخانه در زیر حیاط امامزاده قرار دارد که نشست صورت گرفته موجب شد تا بیش از ۵۰ درصد آب به رودخانه بریزد. در غیر این صورت همه امامزاده تخریب می‌شد. این روستا در مسیر سیل قرار دارد و بعد از باران شدید طغیان رودخانه قابل پیش‌بینی بود.»