خانه‌ خلاق و نوآوری برای حمایت از جوانان نخبه و شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف گسترش فرهنگ کارآفرینی در بیست و دومین تکه از پایتخت ایجاد شده است.

همشهری‌ آنلاین - زکیه سعیدی: خانه‌های خلاق با رویکردهای حمایتی به تسهیل، تسریع ایده و طرح‌های خلاقانه و نوآورانه شکل‌ گرفته است. مدیر خانه خلاق منطقه۲۲ درباره این خانه محلی می‌گوید: «خانه‌های خلاق محلی توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طرح‌ریزی و راه اندازی شده است. حدود چهار ماه از فعالیت «خانه خلاق محلی» در منطقه۲۲ می گذرد و در ۵ حوزه هوش مصنوعی، ساخت پهباد، نرم‌افزار، الکترونیک و استارتاپ‌های حوزه‌شهری به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان آمده است.»

«مصطفی مصدق» بابیان اینکه اکنون ۵تیم در این خانه‌ محلی در زمینه تجاری‌سازی محصولاتشان گام برداشته‌اند می‌افزاید: «از سوی دیگر با توجه به نیاز صنعت و تکنولوژی به نیروی متخصص و ماهر یکی از اهداف اصلی این خانه، آموزش به جوانان علاقه‌مند است و ما این امکان را داریم که ماهانه بیش از هزار نفر را در این زمینه آموزش دهیم.»

او در ادامه اظهار می‌کند: «خانه خلاق در بخش تولید پهپاد از طراحی تا تولید بطور صفر تا صد فعالیت خوبی دارد و پهپادهای مختلفی از جمله امدادی، نمایشی و کشاورزی و ... ساخته است. همچنین در زمینه هوش مصنوعی هم صادرات داشتیم و اغلب محصولات ما مشتری خارجی دارند، اما هدف اصلی استفاده از این فرصت و ظرفیت‌ها برای داخل کشور است که این موضوع در صورت حمایت مسئولان محقق می‌شود.»