چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
۰ نفر

سردیس فرمانده لشکر۲۷ مکانیزه محمدرسول الله(ص) شهید سردار «حسین همدانی» در غربی‌ترین بزرگراه پایتخت نصب شد.

سردیس شهید همدانی

 به گزارش همشهری‌آنلاین،  در آیین‌رونمایی از سردیس شهید«سردار حسین همدانی»، سردار «حسن زاده» فرمانده سپاه محمد رسوال الله(ص)تهران، «رضا صیادی»مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران و «امانی»عضوشورای اسلامی شهرتهران حضور داشتند. «رضاصیادی» مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران در این مراسم گفت: «یکی از رویکردهای اصلی سازمان زیباسازی هویت بخشی به سیما و منظر شهر تهران است. در همین راستا یکی از موضوعات مهمی که در این حوزه مورد توجه قرار می‌گیرد؛نامگذاری شریان‌های اصلی شهر تهران به نام شهدا است. برهمین اساس سازمان زیباسازی شهرتهران باهدف تکریم مقام شهدا، آثار حجمی متفاوتی با محوریت شهدا ساخته و در محدوده شهر تهران نصب می‌کند. یکی از این بزرگراه‌ها،بزرگراهی است که به نام شهید همدانی مزین شده است و امروز نیز سردیس این شهید والامقام رونمایی می‌شود تا خاطره او گرامی داشته شود.»

نصب سردیس «شهید همدانی» در بزرگراه همدانی

صیادی در ادامه به موضوع اهانت به شهید همدانی اشاره کرد و گفت: «متاسفانه اهانت به شهدا اولین‌بار نیست که اتفاق افتاده؛ به همین دلیل سازمان زیباسازی شهرتهران وظیفه خود می داند که با زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا بیش از پیش این چهره‌های اثرگذار را به مردم معرفی کنند. این اتفاق باعث می‌شود تا ما رسالت و وظیفه‌مان را پررنگ‌تر و جدی‌تر انجام دهیم. مراحل ساخت این اثر از 3ماه قبل آغاز شد و باتوجه به اتفاقات اخیر، نصب آن زودتر محقق شد.» این سردیس از جنس فایبرگلاس و با پتینه ‌برنز با ارتفاع یک متر و 20سانتی متر ساخته شده که با احتساب پایه بیش از 3مترطول دارد و اکنون در مدت 45روز ساخته و در بزرگراه نصب شد.

«وحیدرضا محمدی»شهردار منطقه22 درباره این اقدام گفت: «محور غربی بزرگراه شهید همدانی از بزرگراه آزادگان تا بزرگراه شهیدلشکری در منطقه22 به نام شهید «سردار حسین همدانی»نام گرفته است.درهمین راستا مقرر شد سردیس شهید همدانی برای زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره دلاورمردی‌های وی در جبهه‌های نبرد در این بزرگراه نصب شود. اکنون این اقدام از سوی شهرداری منطقه 22 و مشارکت سازمان زیباسازی شهرتهران انجام شد.»

سردار شهید حسین همدانی 24 آذر 1329 در شهر آبادان چشم به جهان گشود و از بنیانگذاران سپاه همدان و کردستان بود. او سال‌ها فرمانده لشکر27 مکانیزه محمدرسول الله(ص) و از بانیان احداث شهرک مسکونی شهید باقری در منطقه22 بوده است. این شهید والامقام در 16 مهر 1394 در اطراف شهر حلب سوریه شهرک‌های نبل و الزهراء به درجه رفیع شهادت نائل شد. بزرگراه شهید حسین همدانی(ادامه غربی بزرگراه شهید حکیم) در بخش حدفاصل تقاطع آزادراه آزادگان تا  جاده مخصوص تهران- کرج واقع شده است. این بزرگراه مکمل شبکه بزرگراه‌های غرب شهرتهران و یکی از دروازه های ورودی برای این بخش از پایتخت به شمار می رودکه توانسته بخش قابل توجهی از حجم ترافیکی تهران به کرج را کاهش دهد.

کد خبر 698537

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha