تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۷

کیکاووس زیاری : تام‌هنکس با یک پروژه تبهکارانه همکاری می‌کند. این بازیگر نقش اصلی فیلم «مارتورانو» را بازی خواهد کرد.

 فیلم (که به احتمال زیاد نام آن تغییر خواهد کرد) براساس یک ماجرای واقعی ساخته می‌شود.

قصه درباره خبرچینی به نام جان‌مارتورانو است که مدت‌زمان طولانی برای رهبر یکی از گروه‌های گنگستری بوستون به نام جیمز بالگر (معروف به وتینی) کار می‌کرد. مارتورانو در عین حال برای رئیس خود، دست به کارهای جنایتکارانه هم می‌زد و در طول نزدیک به 15 سال، 20نفر را به دستور او به قتل رساند. ماراتورانو زمانی که متوجه ارتباط بالگر با برخی از نهادهای دولتی شد، سرخورده شد و خودش را به پلیس معرفی کرد. دادگستری از وی به عنوان شاهد اصلی علیه بالگر و همدستانش در دادگاه استفاده کرد. در دوران دادگاه،  محافظت ویژه‌ای از مارتورانو به عمل آمد تا ترور نشود.

مارتورانو در دادگاه، فساد موجود در سطح جامعه بوستون و ارتباط بالگر با برخی از مسئولان دولتی و دفتر اف‌بی‌آی در این منطقه را افشا و برملا کرد. بالگر که در دوران دادگاه مخفی شده بود از بوستون فرار کرد و هنوز هم متواری است. مارتورانو هم پس از یک محکومیت 14ساله، سال قبل از زندان آزاد شد. گراهام کینگ،  مدیر شرکت مستقل فیلمسازی «جی‌کی» که امتیاز برگردان سینمایی قصه زندگی مارتورانو را خریداری کرده است، با کمک تامس بی‌دافی به دیدار مارتورانو رفت.

دافی قبل از این در واحد تحقیقات اداره پلیس ماساچوست مشغول به کار بوده و در فیلم‌هایی مثل «رفتگان» و «لبه تاریکی» به عنوان مشاور مسائل پلیسی همکاری کرده است. کینگ می‌گوید: «اولین بار که مارتورانو را ملاقات کردم، سخت تحت تاثیر صداقت وی قرار گرفتم. او خیلی راحت و صمیمانه درباره کارهایی که انجام داده بود حرف زد و گفت سخت از گذشته‌ای که داشته پشیمان است. او عقیده داشت مستحق 14سال زندانی‌شدن بوده و حالا احساس راحتی و آرامش می‌کند.

قصه زندگی او به شدت پیچیده و خاص است و می‌تواند فیلمنامه‌ای جذاب برای یک فیلم سینمایی باشد. پس از شنیدن حرف‌های او احساس کردم، خوب است که دنیا هم با قصه زندگی او آشنا شود.» در این فیلم سینمایی تام هنکس در نقش مارتورانو ظاهر می‌شود و بی‌دلیل نیست که او این روزها زیاد به بوستون سفر می‌کند!