تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

فضاهای جنگلی و باغی متعددی در باغ گیاه‌شناسی ملی ایران ایجاد شده است تا شهروندان بتوانند برای ساعتی از ازدحام و آلودگی پایتخت فاصله گرفته و در این مکان رویایی و سرسبز قدم بزنند.

به گزارش همشهری آنلاین، باغ گیاه‌شناسی ملی ایران مکانی است که در آن مجموعه‌ای از گیاهان بومی و غیربومی در فضای باز  و گلخانه‌ها کشت می‌شوند. از جمله فضاهای زیبای این باغ چند هکتاری، «آربورتوم» است.

آربورتوم مکانی برای کاشت گیاهان چوبی شامل درختان و درختچه‌ها است. در این مجموعه گیاهان چوبی بومی و غیربومی باهدف دستیابی به گونه‌های مناسب برای مصرف در صنایع، کاشت در فضای سبز، جنگل‌کاری، بیابان‌زدایی و ایجاد بستر مناسبی برای دستیابی به امکانات آموزشی، پژوهشی و گردشگری کاشته می‌شوند. این مجموعه گیاهی ۱۴ هکتار مساحت دارد. ۲ دریاچه، چشمه و برکه‌ای که ارتباط این مجموعه آبی را توسط یک نهر آب برقرار می‌کند، باعث شده تا زیبایی خیره کننده‌ای پیش روی گردشگران ظاهر شود.

همچنین جاده آسفالته‌ای به طول ۷۲۰متر و باغراهی به طول ۶ هزار و ۴۰۰متر با عرض ۲متر برای پیاده‌روی و قدم‌زدن در محوطه این فضا وجود دارد و با ایستادن روی ۳ پل چوبی که روی رودخانه و بین دریاچه قرار گرفته است می‌توانید نمایی کلی از زیبایی این فضا را ببینید. برای بازدید از این مکان آرام و قدم زدن در «آربورتوم» باید به بزرگراه تهران-کرج، خروجی شهرک پیکانشهر، شهرک سروآزاد، خیابان شهید گودرزی، بلوار گیاهشناسی ملی ایران مراجعه کنید.

این مجموعه همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۸ پذیرای گردشگران و علاقه‌مندان است.