سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳ از راه‌اندازی مدرسه تخصصی ترافیک در این منطقه خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه۳ گفت: «هدف از راه‌اندازی مدرسه تخصصی ترافیک افزایش آگاهی، دانش و فرهنگ ترافیک و نیز توجه دانش‌آموزان به مسئولیت‌های شهروندی است. برای تحقق این هدف، طرح مدرسه تخصصی ترافیک در منطقه۳ با محوریت کاهش رفتارهای پرخطر در ترددها و کاهش تصادف در معابر و بزرگراه‌ها، در مدارس ابتدایی منطقه اجرا شد.»

«محمدجواد حاجی حسینی» گفت: «در این طرح، دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در یک ترم کامل آموزشی، تمام سرفصل‌های ایمنی در ترافیک از جمله ایمنی عابر پیاده، رفتارهای ایمن در سرویس مدرسه، ایمنی سرنشین خودرو و توجه به افراد کم توان، رفتارهای صحیح در حمل و نقل عمومی، ایمنی در دوچرخه سواری و شناخت تابلوها و علائم رانندگی، تکالیف حقوق شهروندی در ترافیک و... را فرا می‌گیرند.»

او افزود: «در این دوره آموزشی، کودکان بر اساس وظایفی که به صورت گروهی برای‌شان تعریف می‌شود نکات مهم را در کار جمعی فرا گرفته و در پایان نمایشگاهی از آثار تهیه شده توسط همین دانش‌آموزان در مدرسه برپا خواهدشد. همچنین در پایان دوره، دانش‌آموزان فعال در طرح مدرسه تخصصی به عنوان سفیر ترافیک منطقه انتخاب می‌شوند.»