ثابت شده که گل و گیاه با تقویت انرژی حیاتی و سالم‌کننده، می‌تواند بر وضعیت جسمی و روحی افراد تأثیر مثبت داشته و حتی باعث بهبود روند بیماری‌ها شود.

بنابراین محققان توصیه می‌کنند جهت تسریع روند بهبودی بیماران برای آنها گل به‌خصوص گل گلدانی ببرید. براین اساس اگر چه انرژی حیاتی در همه جا وجود دارد اما در طبیعت و جایی که گل و گیاه و حتی ماهی‌ها وجود دارند، بیشتر است و می‌توان از آن به‌منظور سالم‌سازی‌ بهره‌مند شد.

به عقیده کارشناسان به‌دلیل اینکه گیاهان از عوامل هماهنگی در طبیعت هستند، به هماهنگ ساختن نیروهای فکری و جسمی بدن افراد نیز کمک کرده و به آنها تعادل می‌بخشند. این محققان بر تاثیرات شفابخش و سودمند گل‌ها و گیاهان برای بیمارانی که در حال بهبودی پس از جراحی‌های شکمی هستند، تاکید کرده‌اند.

سئونگ – هیون پارک و ریچارد ماستون، دو پژوهشگر دانشگاه ایالتی کنزاس می‌گویند؛ شواهد علمی قوی و قابل استنادی وجود دارد که تایید می‌کند تماس با گیاهان تاثیر سودمند مستقیم برای سرعت بخشیدن به روند سلامت بیماران در بیمارستان‌ها دارد. در این تحقیق، پژوهشگران روی 90 بیمار مطالعه کرده‌اند، بیماران به‌طور تصادفی از اتاق‌های مختلف بیمارستان انتخاب شدند.

برخی از این اتاق‌ها در طول آزمایش گل و گیاه داشتند و برخی نداشتند.   این پژوهش همچنین نشان داد: تاثیر گیاهانی که ریشه در خاک دارند بهتر از گل‌هایی است که ساقه آنها قطع شده چون گیاهان گلدانی طول عمر بیشتری دارند.