مشکل چند ساله ورود فاضلاب غیرمجاز به مسیل اوین ‌ـ درکه و آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از آن با هدایت به تصفیه خانه آتی‌ساز رفع شد.

به گزارش همشهری آنلاین، سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه۲ دراین‌باره گفت: «از سال‌ها پیش در محدوده برج‌های آتی‌ساز کانال فاضلاب غیرمجازی وجود داشت که پساب آن وارد مسیل اوین‌ ـ درکه و باعث انتشار بوی نامطبوع و گلایه متعدد شهروندان و آلودگی زیست‌محیطی می‌شد.»

«علی اصغر طاهری» افزود: «به دلیل نامشخص بودن مکان ورود فاضلاب، مقام قضایی مجوز بستن آن را نمی‌داد. چون احتمال داشت این پساب از معبری دیگر خارج شده و مشکلات بیشتری ایجاد کند. تا اینکه با پیگیری‌های اداره محیط‌زیست منطقه و همکاری مدیریت شهرک آتی‌ساز پیش‌بینی شد که فاضلاب غیرمجاز به داخل تصفیه‌خانه آتی‌ساز انتقال یابد.»

او با بیان اینکه تصفیه‌خانه آتی‌ساز در خیابان سوری قرار دارد و پس از انتقال فاضلاب‌ها، از آب آن برای آبیاری درختان استفاده می‌شود گفت: «برای انتقال این فاضلاب غیرمجاز، ۱۰۰‌مترمربع عملیات لوله‌گذاری، حفاری و... انجام شد و اکنون فاضلاب وارد تصفیه‌خانه شهرک آتی‌ساز می‌شود.»

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه۲ با تأکید بر اینکه با اجرای این عملیات یکی از مهم‌ترین مشکل‌های زیست‌محیطی محله رفع شده است، ادامه داد: «علاوه بر بوی بد و نارضایتی اهالی، در آن محدوده چاه آبی وجود داشت که سررریز فاضلاب باعث آلودگی آن می‌شد اما اکنون تمام این مشکلات رفع شده و شاهد رضایت اهالی هستیم.»