همشهری آنلاین- ابوذر چهل امیرانی: سامانه۱۳۷ شهرداری تهران سال۱۳۷۹ باهدف دریافت دیدگاهها و نظرات شهروندان درخصوص فعالیتهای مدیریت شهری و ایجاد ارتباط بیشتر شهروندان با مدیران ارشد شهرداری راهاندازی شد.
در این سامانه، درخواستهای مردمی از طریق سیستم صوتی دریافت میشود و برای هر پیام، مدت زمان مشخصی تعیین شده تا نیروهای این سامانه که در مناطق حضور دارند، در این زمان تعیین شده اقدام به رفع مشکل کنند. چندی هم هست که مسئولان شهری برای ارتقای خدمات، اپلیکشینی بهنام «تهران من» راهاندازی کردهاند و شهروندان را به ثبت پیام در این برنامه تشویق میکنند که اثرگذاری بیشتری هم دارد.
در این باره، مسئولان شهرداری منطقه۱۲ تاکنون ۱۸کلاس آموزشی برگزار کردهاند که هدف از آن تشویق و تغییر ذائقه شهروندان برای ثبت پیام از طریق اپلیکشین تهران من بهجای تلفن۱۳۷ است.
شهردار منطقه با تأکید بر ضرورت یادگیری سرفصلهای آموزشی ۱۳۷پلاس از سوی شهروندان میگوید: «این کلاس ها در سهماهه پایانی سال در سراهای محله سیزدهگانه و مدارس دوره متوسطه برگزار شده تا به نیازهای آموزشی شهروندان در این حوزه پاسخ داده شود.»
«امیر یزدی» محور این آموزشها را ثبت پیام از طریق اپلیکشین تهران من بهجای تلفن اعلام میکند و ادامه میدهد: «فرهنگسازی برای استفاده از اپلیکشین تهران من، وبسرویسها و شبکههای اجتماعی، بهصورت یکپارچه و واحد، از جمله برنامههای آموزشی این کلاسها برای دستیابی به این هدف بوده است.»
وی با اشاره به ادغام سامانههای۱۳۷ و ۱۸۸۸ در سالجاری عنوان میکند: «این اقدام با صلاحدید دکتر «علیرضا زاکانی» شهردار تهران و مدیران ارشد شهرداری تهران با رویکرد متمرکزکردن خدمات و تسهیل در ارتباط شهروندان با شهرداری تهران، همچنین ارتقای خدمات انجام شد و در نتیجه آن سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی ۱۳۷پلاس با شعار «هدفمندتر، پیگیرتر، مدرنتر، چابکتر و هوشمندتر» بهوجود آمد.»
شهردار قلب طهران درباره مهمترین اهداف ادغام این سامانهها میگوید: «تحقق رضایت عمومی و احیای اعتماد شهروندان، فسادستیزی و حمایت از گزارشگران فساد، ایجاد درگاه واحد شهروندی و جلوگیری از سردرگمی شهروندان، پاسخگویی ۲۴ساعته به شکایات و ایجاد درگاههای جدید در شبکههای اجتماعی و وبسرویسها، از جمله این اهداف بوده است.»