بهاره آروین در گفتوگو با ایسنا، در اینباره گفت: از ابتدای شورای شهر پنجم ارتقا سامانههای نظارت همگانی ۱۳۷ و ۱۸۸۸ در دستور کار قرار داشت چرا که معتقد بودیم روشهای قدیمی ارتباط یعنی تماس تلفنی با سامانه ۱۳۷، پیگیری پیام ثبت شده و... در عصری که تکنولوژی هر روز در حال بهروزرسانی و نوشدن است و در حالی که شاهد استفاده گسترده مردم از تلفنهای همراه هوشمند هستیم، دیگر کارآیی لازم را ندارد.
او افزود: از دو سال قبل پیگیر ارتقای این سامانه بودیم اما طراحی ضعیف اولیه این سامانه، ارتقا آن را دچار مشکل کرده بود. از ابتدای دوره مدیریت شهری جدید، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری و شورای شهر به دنبال ایجاد "درگاه واحد شهروندی" بودند بهگونهای که همه تعاملات و ارتباطات شهروندان با شهرداری از یک درگاه واحد انجام شود یعنی اقداماتی همچون خرید طرح ترافیک، دریافت انواع خدمات، ثبت مسائل و مشکلات شهری و... از طریق این درگاه انجام شود.
آروین با بیان اینکه خوشبختانه مناقصه ایجاد این درگاه واحد شهروندی برگزار و برنده نیز مشخص شده است، ادامه داد: در جلسه کمیته شفافیت با سازمان بازرسی و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری درخواست کردیم که اولین خدمت ارائهشده در درگاه واحد شهروندی، نسخه به روزرسانی شده سامانه ۱۳۷ باشد که در این نسخه جدید امکان ثبت تصویر، صدا و لوکیشن پیامهای شهروندان وجود داشته باشد.
رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه روشهای فعلی ارتباط شهروندان با شهرداری، قدیمی است بهگونهای که راهگشای مسائل شهرداری تهران نیست؛ افزود: در نسخه جدید سامانه ۱۳۷، علاوه بر امکان درج مکان به صورت لوکیشن و درج تصویر و صدا، مراحل ثبت و ارجاع پیام به واحدهای مختلف نیز برای شهروند قابل رویت است و در این روش جدید بهگونهای عمل میکنیم که فرایند رسیدگی به پیام شهروندان را سرعت دهیم.
آروین ادامه داد: اولین نسخه بهروزرسانی شده سامانه ۱۳۷ از مردادماه به صورت آزمایشی رونمایی خواهد شد اما پس از احصاء نقاط ضعف و قوت، نهایتا تا پایان تابستان ۹۸ انشاءالله این نسخه به صورت کامل در دسترس همه شهروندان تهرانی قرار خواهد گرفت.
نظر شما